Emma Drevvatne

Snart hjem til Norge

• 05.03.2016, 03:36

Hei dere!

Beklager at jeg ikke har lagt ut så mye bilder som jeg hadde tenkt jeg skulle få gjort.. Nettet på hotellet er ikke det beste, men jeg har bilder å dele med dere! I morgen drar vi hjem fra Koh Ngai (tror det er sånn det er skrevet). Vi reiser klokka 10 herfra også skal vi overnatte i Krabi en natt. Jeg kommer til å savne Thailand, men det er også godt å komme seg hjem igjen. Jeg har nesten glemt hvordan det er å fryse på fingrene, haha.

Jeg har oppleved kjempe mye her i thailand, blant annet å få møte en liten baby apekatt! Han holdt seg rundt naken min og hadde sånn søt liten bleie på seg. Den var utrolig søt og jeg hadde bare lyst til å ta han med meg hjem.

Ja, også fikk jeg jo sitt på sånn longtail boat. Det er ikke såå fantastisk som jeg tenkte det skulle være... Det ser kanskje magisk ut å dra med longtail boat, men i virkeligheten er det en båt med en svær motor som slipper ut masse eksos og man må bøye seg ned og liksom sitte på huk i båten. Det er jo selfølgelig en opplevelse, men ikke såå magisk som man skulle tro.

Siden det er siste dag her på øya i dag, skal jeg nyte den godt, så nå drar jeg på stranden og legger meg under den varme solen. Jeg får sikkert ikke blogget noe før jeg er på hotellet i Krabi, så vi sees der!

Flere bilder fra Koh Lanta

• 26.02.2016, 08:36

Heii heii, tenkte å legge ut noen flere bilder fra koh lanta som jeg har tatt med både kamera mitt og mobilen. Jeg får ikke lagt ut bilder hverdag siden nettet på hotellet suger, men nå har jeg nett og mange bilder! Haha, kos dere videre i ferien da ❤

Dagene i Koh Lanta så langt

• 23.02.2016, 11:31

Heii dere, endelig får jeg blogget litt. Så langt har dagene her i Koh Lanta vært super! Temperaturen er perfekt og jeg har faktisk fått litt farge på kroppen.

Turen hit var ikke like gøy... Som sagt tok vi fly fra Oslo til Bangkok som varte i 10 timer og etter det måtte vi vente enda 5 timer på neste flyplass fordi vi skulle ta fly fra Bangkok til Krabi. Da vi endelig kom oss til Krabi måtte vi kjøre med bil i 3 timer til Koh Lanta.

Jeg skal ikke klage for mye, for turen hit var verdt det. Jeg har badet kjempe masse og snorklet i havet sammen med familien (selv om jeg er livredd for å bli angripet av en manet...)

Mer bading blir det garantert, og flere bilder skal jeg ta! Håper dere har en fin ferie dere og! ❤

11 timer med fly?.... joda

• 20.02.2016, 20:27

Jeg gruer meg... I morgen drar jeg og familien med fly til Thailand. Flyturen varer i 11 timer. Det er 660 minutter. 39 600 sekunder... Det er vel ikke noe jeg kan gjøre med det hvis jeg har lyst til å komme meg til det varme landet. Heldigvis er det skjerm foran setet slik at man kan se på film og serier og jeg skal vel kjøpe en god bok på flyplassen som jeg kan lese i hvis jeg blir lei av å stirre på den lille skjermen.

Antakeligvis får jeg ikke blogget noe før på mandag og det er vel ikke sikkert jeg får blogget da heller. Døgnrytmen min blir jo snudd helt på hodet fordi når det er kveld i Thailand, kommer jeg sikkert til å være lys våken. Det er jo tross alt 6 timer forskjell, tidssonen i Thailand er 6 timer før Norge.

I dag fikk jeg faktisk gjort mer enn det jeg tenkte jeg kom til å få gjøre. Jeg kjøpte ny bikini fra Calvin Klein, sommer kjole, shorts og topp. Dette skal bli bra! Nå skal jeg bare legge ut bilder fra stranden og resten av Thailand for å være slem med venninene mine og kjæresten min som sitter hjemme og fryser, hihi.

Snakkes i Thailand da! ♥

I have arrived in Oslo

• 19.02.2016, 18:20

Heii! Nå har jeg endelig kommet meg til Oslo, og utrolig nok, klarte jeg meg helt fint på den korte flyturen. Det var jo faktisk min første flytur helt alene og det gikk jo bedre enn det jeg tenkte det kom til å gå. Jeg tenkte jeg kom til å gå på feil fly å havne i Kina eller noe, fordi jeg er sikker på at det kunne ha skjedd. Heldigvis, sitter jeg i leiligheten til onkelen min i Oslo

Processed with VSCOcam with hb2 preset

Da jeg gikk for å møte mamma på flyplassen satt vi oss ned på starbucks en stund før vi tok flytoget videre til Oslo sentralstasjon. Deretter gikk vi til Oslo City, et veldig stort kjøpesenter rett ved siden av der man går av toget. Jeg hadde hørt fra venninen min at det var en Victoria's Secret der. Jeg gledet meg til å dra inn dit å finne en fin bikini eller noe, men da jeg kom til den lille butikken, selgte de bare parfyme og pengboker og noen blonde truser. En liten pengbok kostet 1000 kr, jeg tuller ikke. Jeg sier ikke at Victoria's Secret er en dårlig butikk, det er bare synd det er så dyrt. :(

Jaja, nå i kveld har jeg bare tenkt å slappe av og se på serie fordi det er jo tross alt vinterferie. I morgen har jeg tenkt meg en tur på byen for å lete etter bikini og sommer kjole, men det er vel fortsatt en god stund til at klesbutikker begynner å selge sommer klær så vi får bare se hva jeg finner.

Ha en god vinterferie dere da! ♥

Hva jeg skal ha med på reisen :

• 17.02.2016, 17:36

Heii, før jeg setter meg ned med kjedelig matematikk, tenkte jeg at jeg skulle vise dere hva jeg skal ha med til Thailand slik at hvis dere trenger tips til neste reise, kan du bare se på denne "sjekkelisten".

Thailand er jo et varmt land så ullgensere og ullsokker er kanskje ikke det smarteste og ta med. Uansett hvor du reiser kommer du sikkert til å dra innom noen klesbutikker, men ditt jeg skal er det ikke så mange klesbutikker å dra innom. Med dette mener jeg at man burde tenke på hvor mye man trur man kommer til å shoppe, men samtidig tenke over at man ikke burde pakke for lite. Jeg synes selv dette er vanskelig fordi jeg forestiller meg hva jeg kommer til å bruke på ferien og likevel pakker altfor mye.

Det er også viktig å huske på å ikke bare pakke lette klær man kan bruke i solen. Dette gjelder for eksempel når man sitter på flyet på vei til sin destinasjon. Da kan det bli ganske kaldt, tro meg. Jeg tenkte at jeg kommer sikkert til å ha på meg en god hettegenser og bukse når dagen for avgang til Thailand er her.

Dette er det jeg tar med meg:

• 5 topper, 2 t-skjorter, 2 langermet gensere, 1 denim jakke
  • 3 shortser
  • 2 kjoler
  • Undertøy osv.
  • 1 bikni
  • Treningstøy (klokke, pulsbelte, shorts, singlet/t-skjorte, sports-bh)
  • Nattpysj
  • Tannbørste + tannkrem, parfyme, sminke, børste + hårstrikk, kontaktlinser, briller
  • Converse og sandaler
  • Pc + pc lader, hodetelefoner, mobillader, kamera + kameralader
  • Solbriller

Forhåpentligvis har jeg ikke glemt av noe..? Hadde vært litt dumt å glemme noe viktig, så jeg får bare gå over alt jeg har pakket ned og dobbelsjekke at jeg har med absolutt alt jeg skal ha med.

2 dager til jeg reiser til Oslo!!

Thailand om 5 dager

• 16.02.2016, 22:55

Okay, bare fem dager til jeg reiser til et varmt land langt bort i fra denne kulden i Norge. Dere aner ikke hvor mye jeg gleder meg til å ta på meg bikini og legge meg på stranda med solen som varmer og drikke fra en kokosnøtt eller spise god frukt.

Jeg og min familie skal til Krabi, Thailand som er øst for Phuket. Det er et område hvor det ligger mange øyer (nesten sånn som helgeland her i nordnorge). På turen vår skal vi være på to øyer som ligger i denne provinsen. Jeg husker ikke hva de heter akkurat nå, men da jeg søkte opp Krabi på google fant jeg mange fine bilder som gjorde at jeg bare gleder meg enda mer.

Jeg har mange ting på "listen" over ting som jeg vil gjøre når jeg er i Thailand. Dette er blant annet å snorkle i havet, fjellklatre, og dra på slike lange båter som på bildet under↓. Jeg gleder meg kjempe masse!

Håper du vil følge reisen min!

emmadrevvatne

Heii - Jeg er en 17 år gammel jente som bor i lille byen Brønnøysund. Har blogget i cirka et år nå, og skriver for det meste om det som skjer i hverdagen min. Jeg håper du liker bloggen min! :)