Emma Drevvatne

www.emmadrevvatne.blogg.no

By tur og skummelt slott

• 18.08.2017, 17:45

God fredag dere! 💛

Tenkte å dele et par bilder med dere som jeg tok i går fra da vi var i gamlebyen her i Rhodos. Vi tok taxi inn til byen og var der i over tre timer. Det var for det meste bare butikker i gatene som vi dro innom og sånn, men vi var også inni et gammelt slott. Det var litt creepy for det var så mange små ganger man kunne gå gjennom og jeg tenkte bare "så når kommer spøkelset som bor i dette slottet for å skremme oss?". Haha, neiida, det gikk jo bra selvfølgelig, men jeg likte meg best ute blant butikkene for det var så mye rart man kunne kjøpe! For eksempel så hadde dem svære pels jakker til salgs selv om det var kjempe varmt ute. Jeg snappet med meg bygaver til venninnene mine (hehe, nå kan dere lure 😏) og så kjøpte jeg et armbånd til meg selv. Eller... det var egentlig mamma som betalte for det så teknisk sett så var det mamma som kjøpte den til meg, hihi. Ja, også var det utrolig mange katter overalt i den gamle byen, men de var ikke særlig fotogen for da jeg skulle prøve å ta bilder av dem snudde de bare hodet som om de var utrolig lei av å bli tatt bilder av...

I dag har vi derimot bare slappet av og vært på badeland. Ingrid dro meg med på en av skliene som lignet på en diger sluk der baderingen du sitter på drar rundt og rundt og rundt og rundt før man til slutt går gjennom en tunnel og ut i et basseng. Herregud jeg fikk hjertet i halsen da vi dro ned den sklia, men jeg klarte ikke å slutte å le. Det var utrolig moro! Nå skal vi snart dra å spise middag på en restaurant ved navnet "Green Grill" før vi legger oss. Vi reiser nemlig tilbake til Norge i morgen... Altså det er helt sykt at skolen begynner om bare TO DAGER. WHAT. Hvorfor har sommerferien gått så fort??

Vi blogges igjen når jeg er hjemme i Brønnøysund <3

Fjellklatring

• 16.08.2017, 08:49

Tid i Rhodos - 09:49

Beklager for uregelmessig oppdatering på bloggen... Det er bare det at når man faktisk er her i syden så er man så opptatt av å nyte de dagene man får i varmen. Det er allerede onsdag i dag og vi reiser hjem om tre dager :(( I hvertfall, i det siste så har vi badet utrolig mye og jeg har solet meg en hel del også, men vi var også å klatret på et lite fjell som ligger rett ved hotellet. Bildene i dette innlegget er fra da jeg var på fjellturen, du kan se hotellet vårt på venstre side av meg i det øverste bildet. Utsikten var helt utrolig vakkert, men herregud kondisen min er rævva. Haha, shiiit, jeg ble jo så andpusten da vi gikk opp til toppen. Jeg må virkelig trene igjen med en gang jeg kommer hjem... Nå skal vi derimot dra å spise frokost før vi skal bade i bassenget igjen, hihi. Vi sees dere! Ha en fin dag videre 💛

Welcome to Rhodes

• 12.08.2017, 18:22

Tid i Rhodos - 19:22

Jeg har virkelig ikke ord for plassen vi er på nå. Det er så fint her i Rhodos, eller som de som bor her kaller det, Rhodes. Vi landet med flyet i Hellas rundt klokka elleve, men siden det er en time senere her, var klokka tolv da vi kom fram til hotellet vi skulle bo på. Det første vi gjorde da vi kom fram var å hoppe i bassenget som ligger rett utenfor rommet vårt. I skrivende stund holder Ingrid og Ole på å bade ute, mens jeg sitter i senga å blogger via I-paden til mamma. Siden vi måtte stå opp så tidlig i morges, har vi alle vært veldig trøtt i dag selv om vi sov på flyet. Mamma ligger å tar seg en liten lur akkurat nå før vi skal dra ut å spise middag. Da jeg lå å solte meg i stad sovnet jeg av på sol senga, haha. Heldigvis husket jeg å smøre på meg nok solkrem så jeg ble ikke solbrent. Jeg har faktisk allerede fått litt skille av å ha blitt litt brun, så da lurer jeg på hvordan skillen kommer til å se ut mot slutten av uka, hehe. I morgen tror jeg vi skal gå til stranda å se oss litt rundt der før vi drar til badelandet som ligger rett ved hotellet. Men nå skal vi dra å spise middag så jeg ønsker dere en fin kveld videre! Blogges i morgen <3

6 timers kjøretur

• 11.08.2017, 19:41

Heii fra trondheim! Nå er vi nettopp kommet inn her på hotellet ved flyplassen og ligger å slapper av. Vi skal dra på Starbucks om ikke så lenge før vi legger oss. Ole trenger å stikke en tur innom der før vi reiser til Hellas i morgen tidlig. Altså, lillebroren min forguder starbucks og ifølge det han har sagt tidligere, skal han ha Starbucks bursdag når han blir 14 år, haha. Neii uansett, vi reiste fra Brønnøysund i morges klokka 10. Så etter 4 timer stoppet vi i Steinkjer og shoppet litt før vi satt oss i bilen igjen og kjørte de siste to timene til Værnes. Nå må jeg snart legge meg for vi skal opp i natt klokka 04 for å sjekke inn på flyplassen. Jeez, vet ikke om jeg klarer å stå opp så tidlig, men flyet til Rhodos går klokka 06. Forhåpentligvis blir det verdt det når jeg endelig kommer  fram!! Nå maser familien på meg for de vil på starbucks... Snakkes i Rhodos da!! ❤️

Sommer dager i Brønnøysund

• 08.08.2017, 17:35

Jeg har ventet en halvtime på at pc'en min skulle oppdateres.... herregud jeg holdt på å rive av meg håret for jeg ble så irritert. Pc'en stoppet liksom å funke midt under oppdateringa og jeg holdt på å bli gal. Jeezus. Nei uansett, nå de siste dagene, etter at jeg kom hjem fra hytta, har jeg egentlig gjort ganske mye forskjellig sammen med gode venner. Jeg var for eksempel å badet og grillet med en stor gjeng fra klassen min for to dager siden. Dagen før det var jeg til venninnen min, Amalie, å grillet med masse folk. Så i går var jeg på besøk til en annen venninne og spiste brownies og iskrem <33 Det var utrolig koselig å møte mange som jeg ikke hadde sett på flere uker! Dagen i dag har derimot vært ganske kjedelig for det eneste fornuftige jeg har gjort er å ha vært å trent på treningssenteret sammen med min lillebror. MEN, om bare tre dager, reiser jeg til Værnes for å reise til Rhodos med familien! Det blir en skikkelig avsluttning på sommerferien før jeg begynner på skolen igjen. Planen er å bli skikkelig tan til skolestart. Jeg gleder meg!

Stickers

• 05.08.2017, 17:54

Nå har jeg kjøpt nok klistremerker til å vare ut skole året, haha. Er det bare meg eller liker dere også å pynte med sånt? De jeg har kjøpt skal jeg bruke i den nye almanakken min i løpet av det neste skoleåret. Jeg vet ikke hva det er, men det er noe med fine klistremerker som gjør meg veldig glad. Haha, herregud, dette innlegget blir jo nesten bare om klistremerker...

Nei, altså poenget mitt var egentlig at jeg var på byen i dag å kjøpte nye skrivebøker til jeg skal tilbake på skolen. Jeg har vært veldig effektiv i dag skjønner du. Nå er alt som skal være klart til skolestart i boks, så jeg slipper å stresse med det. Deretter var jeg å løp en tur. Det er andre gang jeg trener på nesten en hel måned og kondisen min er selvfølgelig ikke som den var før sommerferien. Nå skal jeg bare hoppe i dusjen før jeg og Signe drar på butikken og kjøper grillmat. Vi skal nemlig til Amalie i dag å grille! Det er jo tross alt 19 grader ute så fin været må nytes til det fulle. Jeg ønsker dere en kjempe fin ettermiddag videre

🍕 pizza date 🍕

• 05.08.2017, 00:47

🍕

Heii fininger! Nå har besøket jeg hadde istad dratt og jeg skal straks legge meg for klokka er snart ett (?!)...shiiit. Har aldri lagt ut et innlegg her på bloggen så sent, but there is always a first time for everything, am i right? Haha, uansett, Amalie, Mina og Martine kom hit og vi koste oss med kebab pizza mens vi nytet den fine utsikten fra hagen. Etterpå dro vi med oss ut et par puter og en madrass og satt ute på platten under et par ullpledd helt til vi ble angrepet av knott og måtte gå inn igjen. Det var kjempe koselig å møte snuppene mine og nå har vi allerede laget planer for morra dagen <3 Vi må jo nyte de siste fine sommerdagene så jeg gleder meg til det vi skal finne på i morgen!

Home sweet home

• 04.08.2017, 17:41

Hjem kjære hjem. Nå har jeg endelig kommet meg til Brønnøysund og sitter å ser på "The Tonight Show with Jimmy Fallon". Det er rart å komme tilbake hit etter å ha vært borte i en hel måned, vært ute å reist til mange forskellige plasser. Likevel er det veldig deilig også selv om det betyr at skolen starter snart... Uansett, jeg tok hurtigruten fra Sandnessjøen i dag tidlig og selv om det var ganske kjedelig å sitte der alene blant alle de utenlandske turistene gikk tiden veldig fort. Alt man trenger for å få tiden til å gå er en god bok, hehe. Nå er det nesten ikke noe mat i kjøleskapet, så denne jenta her må på butikken en tur. Senere i kveld får jeg kanskje besøk av noen venninner og da skal vi spise brønnøysunds beste pizza. Det finnes bare en pizza restaurant i brønnøysund da... men kebab pizzaen er sååå god. Vi sees dere, ha en fin kveld videre!

Langeberget

• 03.08.2017, 11:09

I dag skal det trekkes hvem som vinner konkurransen min! Det er spennende, men jeg tenker å avsløre hvem som vant litt senere på dagen i dag, så det er bare å følge med. Det er fortsatt mulighet å melde seg på om du ikke har gjort det. Det er bare å klikke seg inn HER og legge igjen navn og e-post.

Uansett! Enn så lenge skal jeg snart ordne meg noe frokost og sette meg ned og se på Game of Thrones. Jeg har nettopp begynt på serien og syns den er utrolig bra! Har du sett den? Vi var forresten å overnattet på den andre hytten vår på langeberget i går. Så bildene som ligger under er fra da vi var der. Lillebroren min og jeg var ute å kjørte litt med båten, men før jeg i det heletatt rakk å gå i båten klarte Ole å slå meg med åren, rett i bak hodet. Haha, slapp av, jeg har tilgitt han for lenge siden, men det var vondt...Nei, men dere, nå er jeg skikkelig sulten, så jeg skal gå å lage meg noe mat. Et nytt innlegg om hvem som vinner personlig almanakk konkurransen kommer senere i dag! ❤

Edderkopp på ansiktet

• 01.08.2017, 16:28

Heyy people,

På grunn av at denne snuppa her klart å glemme laderen til pc'en i bilen, må jeg blogge fra mobilen siden min computer er utladet...så ja. Uansett, i dag har jeg stort sett bare slappet av her på hytta sammen med resten av familien. Det har regnet en del så vi har holdt oss inne, men jeg var også på lokal butikken med mormor istad. Det var da mens jeg satt i bilen på vei dit at jeg klarte å få en liten edderkopp på ansiktet. Herreguuud som jeg fikk panikk, wæææh. Jeg merket først at det var noe som klatret på foten min, og da så jeg det svarte lille dyret. Altså, sånn egentlig er jeg ikke så redd for edderkopper, men da jeg åpnet bilvinduet for å kaste den ut, ble den blåst rett tilbake på ansikte mitt. Den klatret på ansikte mitt!! I mean like, THAT is NOT okay. Jesus. Nei, nå er jeg ihvertfall inne i hus uten noen edderkopp på kroppen. Mormor skal snart lage taco til middag så det blir digg! I mens kan dere se på et par bilder jeg tok i går da det var fin vær, så snakkes viii ❤ By the way, sjekk ut konkurransen jeg holder her på bloggen min akkurat nå! Sjekk den ut HER.

Train ride

• 29.07.2017, 11:46

OLYMPUS DIGITAL CAMERA Processed with VSCO with a5 preset

Jeg har ikke peiling på om dette innlegget kommer til å bli lagt ut mens jeg sitter her på toget, for nettet suger. Skulle prøve å laste opp noen bilder som jeg tok istad, men det kommer bare opp bare en sånn figur -   Ugh, det irriterer meg. Jaja, men ihvertfall, nå er vi på vei til Mosjøen (med tog) hvor vi skal hente bilen vår for så å kjøre til Drevvatne. Vi er framme ved hytten vår om et par timer. Der skal jeg være fram til torsdagen i neste uke og så reiser jeg en tur til Brønnøysund for å møte noen venninner. Så skal jeg tilbake til Drevvatne og deretter til Trondheim for å ta fly til Rhodos. Haha, hele denne sommeren har vært bare reising, men jeg klager ikke! Anyway, vi blogges når jeg kommer frem

UPDATE: Prøvde å laste opp bildene fra mobilen min med 4g, men det funker fortsatt ikke.... Jeg får laste dem opp når jeg kommer frem. Enn så lenge får dette innlegget bare være tekst og ingen bilder. Sorryyy.

Trondhjæm

• 28.07.2017, 16:15

Heii fra Trondheim!

Akkurat nå ligger jeg i senga her på hotellrommet etter å ha vært ute i byen sammen med gjengen min. I går da jeg kom til Værnes ble jeg møtt av de tre som hadde ventet på meg på Starbucks i over en time. Deretter var vi å spiste på Egon før det ble tidlig kveld, jeg sovnet mellom sju og åtte, heh... I dag har vi fire vært å shoppet litt. Jeg kjøpte meg nye bukser! Alle de andre buksene jeg eier har hull i dem, så jeg trengte nye. Haha, ok men akkurat det er jo kanskje ikke så interessant å lese om. Uansett, vi var også å så oss litt omkring rundt Nidarosdomen før vi dro tilbake på Egon, Ingrid sin favoritt restaurant, og spiste lunsj. Senere i kveld skal vi på kino å se "Grusomme meg 3". Steve Carell er skuespilleren som spiller hovedrollen, og han er min favoritt i kjendis verdenen. Han spiller også i serien "the office", så om du ikke har sett den anbefales den virkelig! Den er utrolig morsom og pappa elsket serien også. Ja, anyway, i morra reiser vi videre til Drevvatne for å møte resten av familien. Vi skal feire bursdag og få vite hva navnet er til den lille baby'en til den yngste tanta mi. Jeg gleder meg!! <3

Stresset hele veien til Norge

• 27.07.2017, 10:22

Med fett hår og sliten kropp har jeg endelig kommet meg til Oslo... Herregud. Det har bare vært stress i et sett fra New York til Norge. For det første klarte jeg ikke å legge kofferten min i bagasjehyllen på flyet fra USA for den var så tung... pluss at det var en hel haug med mennesker bak meg som sto i midtgangen å skulle forbi til setene deres. Så der sto jeg, sveklingen med den turkise kofferten helt til en snill mann som snakket engelsk lurte på om jeg ville ha hjelp. Jesus, det var flaut. Selvfølgelig stoppet ikke de flaue hendelsene der da. For da jeg skulle av flyet og skulle ta ned kofferten fra bagasjehyllen så klarte jeg nesten å slå ei stakkars dame i hodet med kofferten, haha, herreguuuud. Jeg dør av flauhet bare ved å tenke tilbake på det. Selvfølgelig utbrøt jeg med en gang "sorry!" og hun svarte "it's okay", men mannen til damen stirret meg ned med et stygt blikk så jeg pilte meg ut av flyet uten å se tilbake. Passkontrollen her i Oslo gikk bra, det tok bare 2 sekunder å komme seg igjennom. Deretter måtte jeg gjennom sikkerhetskontrollen. Jeg tenkte jeg kunne endelig slappe av etter det, men det visste seg at jeg ikke kom meg gjennom tollen for det var noe tull med billetten min. Derfor måtte jeg gå ut av flyplassen, og så gjennom sikkerhetskontrollen for andre gang. NÅ er jeg endelig plassert her en plass i Oslo lufthavn. Jeg har ikke fått vite gate'en min enda, så derfor må jeg vente nesten 2 timer for å board'e flyet, yaay...Nå skal jeg gå å kjøpe meg en pepsi max for det er 20 dager siden jeg sist drakk det!!

Big gay icecream

• 26.07.2017, 22:48

Tid i New York - 16:43

Heii dere, jeg fikk litt tid til å blogge nå, men siden denne flyplassen har det sånn at man får bare lov å bruke gratis nett i bare en halvtime, skal jeg prøve å skrive ferdig dette innlegget i tide. Jeg har faktisk akkurat kommet meg til gaten min her i New York og sitter ned blant alle menneskene som er her også. De skal til Stockholm. Jeg trodde først jeg hadde gått til feil gate, men det er bare det at jeg er veldig tidlig for flyet mitt går ikke før i 7 tiden, hehe.... Før i dag var jeg og Isabella å spiste iskrem på et plass som het "Big Gay icecream". No joke, det var det butikken het, men herregud så utrolig god iskrem de hadde! Jeg kjøpte "Rocky Road" iskrem, som var sjokolade iskrem med marshmallows og nøtter. NAM. Det er trist å forlate Isabella og Beth her i New York, men forhåpentligvis ser jeg dem snart igjen. Jeg er så utrolig heldig som har venner som dem og at jeg fikk dra på denne turen. Men nå skal jeg hjem til Norge, og jeg gleder meg til å møte familien min igjen!

siste stopp for denne turen

• 25.07.2017, 22:48

Snart skal jeg hjem til Norge... Jeg reiser allerede i morgen :( Det er så rart at denne turen har tatt slutt så fort. For meg føles det ut som om det var i går jeg satt i stua hjemme i Norge og gruet meg til å reise helt til New York alene. Nå skal jeg reise fra New York, helt alene. Isabella og Beth er her sammen med meg for de skal følge meg til flyplassen for å passe på at jeg ikke havner i noe trøbbel eller går på feil fly, haha. Enn så lenge skal vi snart spise middag før jeg og Isabella drar å ser skuespillet "Hamilton". Beth fikk tak i billetter fra en auksjon, så nå er jeg så heldig å få se skuespillet pluss å få lov å gå bak scenen etterpå! Uansett, tidligere i dag var vi å gikk litt rundt i Times Square og jeg tok med meg hjem den fine grønne genseren jeg har på meg i bildet over. Den er fra Hollister. Vi var også å spiste "lobster roll", altså hummer i pølsebrød. Jeg vet det høres veldig rart ut, men det er så utrolig godt! Men dere, vi skal spise middag nå. Om jeg ikke blogger før jeg reiser i morra, sees vi i Norge!

Day 2 - Houston

• 24.07.2017, 03:25

Nå har jeg faktisk bare 7% strøm igjen på pc'en så det er spørs på om jeg får lagt ut dette innlegget før den skrur seg av. Jeg har nemlig akkurat pakket ferdig, og dumme meg har lagt laderen til pc'en nederst i kofferten, så jeg vil helst ikke pakke ut alt sammen... Kjapp oppdatering. I dag så våknet jeg av at hunden til Isabella peste rett i anstike på meg. Hun kom løpende inn i rommet jeg sover i og sto ved senga mi å pustet på meg, haha. Så det ble en tidlig start på dagen. Etter å ha spist frokost dro jeg på shopping med Beth og kjøpte en fin kjole og noen fine t-skjorter. Selv om jeg var litt redd for å ikke få plass til alt i kofferten så klarte faktisk Jim å presse alle klærne mine i den lille kofferten min! Takket være han slipper jeg å legge noe igjen. Nå skal vi snart ut å spise middag, før vi må legge oss tidlig siden vi må stå opp klokka 07 i morra for å dra til flyplassen.... ÆH jeg har bare 5% igjen på pc'en!! Vi snakkes i New York når jeg har fått ladet pc'en min!!

Snuppa måtte stå på badekaret for å ta bilde i speilet, sier litt hvor lav jeg faktisk er....

Her bodde jeg i 12 år

• 22.07.2017, 03:46

Tid i Houston, Texas : 20:46

Heii fra Houston, Texas!

Nå har jeg nettopp vært ute å spist pizza sammen med Isabella og familien hennes. Vi møtte bestemoren og en av tantene (pluss familien til tanten) til Isabella. Vi landet i Texas i tre tiden på ettermiddagen i går og da vi kom frem til "Nottingham" gaten, der hvor Isabella bor, la vi igjen bagasjen før dro vi å kjøpte "hurtigmat". Ikke på Mcdonald's, men på en plass som heter Chick-fil-a. De har utrolig fritert kylling der, hihi. Så slappet vi litt av før en av de andre tantene (ikke hun vi nettopp spiste middag sammen med) kom på besøk og vi snakket litt med henne før hun tok oss med for å kjøpe iskrem.

I dag derimot våknet jeg klokka ett på ettermiddagen på grunn av at jeg hadde litt jetlag... Så det ble en sen start på dagen, men etter vi hadde spist frokost, dro vi til en butikk som heter "Target" hvor jeg kjøpte den søte kjolen jeg har på meg i bildene i dette innlegget. I tillegg kjøpte jeg noen godsaker jeg skal ta med meg hjem til Norge, hehe. Deretter dro vi til Starbucks før vi tilslutt spiste middag på en restaurant i byen, som sagt. Nå ligger jeg endelig i senga her i gamle huset hvor jeg bodde fra da jeg var baby til jeg var 12 år. Herregud, det er så rart å være tilbake her i huset. Det bringer så mange flotte minner fra da pappa levde sammen med oss i dette grønne huset, og jeg kjenner at jeg savner han utrolig mye. Skulle ønske han fortsatt var her sammen med oss...

Japan ➳ USA

• 20.07.2017, 07:34

Tid i Kyoto, Japan: 14:34

✈️

Hey readers of this blog, nå er jeg godt plassert her i "United Club" lounge'en sammen med familien jeg reiser sammen med. Siden de reiser first class så får jeg også lov å komme inn selv om jeg ikke er oppgradert. Nå har jeg akkurat hentet et glass cola og litt nudler og skal spise litt før vi reiser avgårde med flyet. Flyturen tar tross alt 10 timer og flymaten er ikke så mye å skryte av. Anyway, vi skal board'e flyet klokka 15:15 så til da skal jeg bare prøve å stappe i meg så mye gratis mat jeg bare orker. Haha, nei jeg tuller, men vi blogges i Houston, Texas peeps!

Vaske hendene med hellig skje

• 18.07.2017, 15:23

Tid i Kyoto, Japan - 22:20

Hey yo. Jeg vet klokka hos dere er cirka halv fire på ettermiddagen, men her hos meg er klokka faktisk allerede halv elleve på kvelden så jeg skal legge meg om ikke så lenge. Dagen i dag har blitt brukt på å gå rundt omkring i byen, se på flotte, hellige bygninger og å spise masse god asiatisk mat, hehe. Tidlig i dag var Isabella litt dårlig så da dro jeg og Jim ut alene for å se om vi fant en kimono til meg. Uheldigvis kom vi tilbake tomhendt, men da vi kom tilbake var Isabella blitt bedre så da dro vi, som sagt, å så på hellige bygninger. På bildet av Isabella som du ser under her, står hun å vasker hendene i en fontene med en hellig skje. Om jeg forsto det riktig, så betydde de forskjellige skjeene forskjellige ting. En skje kunne bringe deg lykke, en annen kunne bringe deg god helse osv. Da vi var ferdige å se oss rundt i området og skulle til å gå tilbake til hotellet ble vi møtt av to søte hunder som sto å poserte på trappen til utgangen. Det var utrolig mange turister som knipset bilder av hundene, de var jo så søte! Men dere, nå skal jeg pusse tennene og hoppe i senga, for vi har bare i morgen for å se oss litt mer rundt omkring i byen før vi reiser til USA på torsdag og jeg vil ikke sove bort dagen! Vi blogges mer i morgen, natta

Sushi in Kyoto

• 17.07.2017, 15:16

Heii igjen kjære lesere! Akkurat nå sitter jeg faktisk i gangen på hotellrommet for å få oppdatert dere siden jeg må lade pc'en og det er bare en kontakt helt ved siden av døren. Nå har jeg ankommet en helt ny plass her i Japan. Jeg er ikke i Tokyo lenger, men i en plass som heter Kyoto! Vi dro fra hotellet som luktet røyk, til et veldig fint og luksuriøst hotell med balkong for ikke å snakke om kjempe myke senger også, hihi. For litt siden var Isabella, Jim og jeg å spiste sushi på en restaurant her i byen. Vi måtte presse oss gjennom mange trange gater som var fulle av mennekser, men vi fant fram tilslutt selv om vi nesten ga opp håpet om å finne restauranten, haha. Jeg som ikke er så glad i sterk mat bestilte sushi med agurk og egg og la meg bare si, NAM det var utrolig godt! Nå har jeg lyst til å lære meg hvordan man lager sushi selv. Når jeg kommer hjem til Norge skal jeg se om resten av familien er villig til å prøve de også. Det kan da ikke være så vanskelig, eller?

I'm in Japan!

• 15.07.2017, 07:44

Nå er jeg i Japan folkens! Vi kom hit sent i går kveld etter å ha tatt fly fra Korea. Vi skal være her i seks dager før vi reiser til Houston, Texas i USA. På flyet hit var jeg så heldig å ble oppgradert til "first class" sammen med de jeg reiser sammen med. Det var så kult å få sitte framme i flyet og ha egen meny man kunne bestille mat fra. Jeg kunne til og med gjøre sete mitt om til en seng bare ved å trykke på en knapp!  Skulle gjerne ha reist sånn hver gang jeg er på tur, haha. Da vi kom til hotellet vårt fant vi fort ut at det var lov å røyke her på hotellet og det likte ikke Beth og Jim, foreldrene til venninna mi. Uheldigvis får vi ikke byttet hotell siden det er hellig dag her i Japan, så vi er stuck her. For min del går det greit. Utsikten fra hotellrommet er fantastisk og vi fikk til og med en sånn "kimono" vi kan bruke her på hotellet. Nå skal vi snart ut en tur å se oss litt rundt omkring her i byen. Jeg må bare ordne meg litt først, så jeg avslutter innlegget her. Vi blogges senere!

Day 4 - K-Pop Museum

• 13.07.2017, 10:28

Heiia der borte i Norge!

Akkurat nå ligger både jeg og Isabella i hver vår seng her på hotellet og slapper av litt før vi skal ut igjen. Det er jo så mye å se her i Seoul, men for lite dager å bruke. Det som sto på planen i dag var å besøke K-POP museumet som lå et stykke unna hotellet, så det var dit vi dro i dag morges. For dere som ikke vet hva K-POP er, så er det popmusikk som er sterkt knyttet til Sør-Korea. Isabella er en stor fan av musikken, og selv om jeg ikke er så godt kjent med den typen musikk, var det gøy å se hva Korea har å by på av forskjellige artister. Etter vi var på museet gikk vi litt rundt omkring i gatene og kom til en gate som var dedikert til K-POP. Isabella var jo "i himmelen" da hun så alt dette, haha!

En annen ting jeg har fått med meg mens jeg har vært her på besøk er at jeg er helt håpløs på å snakke engelsk med folk fra Korea. Joda, det er jo ikke så rart at jeg ikke forstår koreansk og koreanerne ikke forstår så mye engelsk, men det er jo så flaut når jeg står der og ikke skjønner en dritt av hva de andre sier når de prøver å snakke til meg og jeg må si "what? I'm sorry, what?" flere ganger. De fleste her kan snakke noen få setninger på engelsk, men ikke nok til at jeg forstår hva de sier. Et eksempel er det som skjedde nettopp. Det var ei som jobbet på hotellet som banket på og skulle gi oss mer isbiter og litt vann. Jeg tenkte med en gang, "å, kanskje hun er her for å rydde rommet?" Men nei det var ikke det hun ville, så da sto jeg og hun der i døren og så på hverandre, litt usikker på hva vi skulle gjøre, huff. Jeg ble jo så flau og prøvde å fortelle henne at vi skulle dra snart så da kunne hun komme å rydde, mens hun snakket til meg på koreansk og ville bare vær snill og gi oss litt vann. Tilslutt kom Isabella og reddet meg fra situasjonen, for hun forstår en del koreansk. Jeg følte meg SÅ dum vet dere, huff altså. På tide å lære seg litt koreansk...

Day 3 - Gyeongbokgung Palace

• 12.07.2017, 07:19

I dag har vi besøkt et stort palass og vi kom akkurat i tide til å se soldater som marsjerte forran slottet med store flagg og spilte på trommer. Selv om det var utrolig varmt og lufta var fuktig, så var det en fin opplevelse å få se alle de fine bygningene. I tillegg fikk vi også se mange koreanere som gikk i kjempe fine kjoler rundt omkring i området. Det lignet nesten litt på den norske bunaden, bare at fargene og detaljene var annerledes. Tror det er mulig å få leie en slik kjole en plass i byen, så kanskje jeg skal prøve en slik kjole? Haha. Uansett, nå har vi nettopp vært i badebassenget her på hotellet, og skal, om ikke så lenge, dra på et kjøpesenter. Jeg har så smått begynt å kjøpe bygaver til familien, men skal se etter noen flere ting jeg kan ta med meg hjem til Norge. Koreansk godteri er selvfølgelig en ting jeg må ha med meg for det er så mye forskjellige og rare smaker som vi ikke har hjemme. Men nå må jeg skifte ut av bikini'en før vi drar ut, så vi snakkes!

Day 2 - Namsan Seoul Tower

• 11.07.2017, 07:26

Heii! En kjapp oppdatering før vi drar ut på sightseeing igjen. Så langt i dag har jeg vært oppe i et tårn som heter Namsan Seoul Tower som ligger ikke så langt unna hotellet vårt. Vi måtte ta en gondol som dro opp en taubane for å komme oss til bygningen og selv om det så litt risikabelt ut gikk det helt fint. Stakkars Beth, moren til venninnen min, var litt nervøs for å dra så høyt opp, men hun var fornøyd da vi kom fram. Da vi kom til toppen av fjellet der hvor tårnet var så vi at det hang låser overalt på gjerdene fra turister som hadde vært der før oss slik som du kan se på det første bildet over her. Det var også et par soldater, så det ut som, som sto å voktet et gjerde. Jeg vet ikke om de var soldater, men de hadde på seg noen spesielle uniformer så jeg og Isabella tok ihvertfall bilder med dem, haha! Vi to fikk også dra opp i tårnet mens Jim og Beth ventet på oss nede. Utsikten fra så høyt oppe var virkelig fantastisk og mange bilder ble tatt. Et av bildene jeg tok kan du se rett over her. Nå snart skal vi, som sagt ut, dra på sightseeing igjen for å se på et gammelt slott. Beklager hvis innlegget her er dårlig skrevet, jeg måtte skrive det i en hast for vi skal ut døren nå. Vi sees!

Toalett med fjernkontroll??

• 10.07.2017, 14:08

Tid i Sør Korea - 20:44

안녕하세요!

Eller for dere som snakker norsk der hjemme, betyr det - hei! Nå er vi på hotellet vårt her i Korea. Vi har fått dusjet og slappet av litt og skal snart legge oss. Da vi kom fram til Korea i halv fire tiden, ble vi litt skuffet av å se at det hølje regnet, skulle gjerne ønske det hadde vært litt mer solskinn, men jeg tror kanskje vi var så uheldige å kom akkurat når det er regnsesong her i landet... Været ble ikke noe bedre da vi dro ut for å spise middag for noen timer siden. Det pøs regnet og foreldrene til Isabella ville spise inne på hotellet, men hun var fast bestemt på å se om vi fant en restaurant i byen. Så dermed dro vi ut i regnet med et par paraplyer over hodene våre. Isabella og jeg bare lo mens vi gikk for vi skjønte begge to at dette egentlig ikke var en god idé. Skoene våre ble så våte, men vi brydde oss ikke. Jim og Beth derimot var ikke i godt humør, haha. Da vi endelig fikk litt mat i oss ble alle i litt bedre humør. Nå er vi, som sagt, på hotellet igjen. Før i dag fant vi ut at toalettet vårt har en fjernkontroll! Vi ble først stående der som et par spørsmålstegn for det er masse forskjellige knapper man kan trykke på og alt er på koreansk så vi måtte lete en god stund etter den riktige knappen som trekker ned. Who knows hva de andre knappene gjør? 😲

California ➳ Sør Korea

• 09.07.2017, 18:00

Tid i California - 08:00

Når dette innlegget publiseres på bloggen min er jeg på flyplassen og kanskje allerede i flyet på vei til Asia. Vi må stå opp veldig tidlig i dag for å ha litt god tid før vi skal reise fra California. Derfor skriver jeg dette innlegget mens jeg sitter her i senga på hotellet, dagen før vi reiser. Flyturen tar hele tolv timer så jeg håper at flyselskapet har noen gode filmer å tilby slik at jeg ikke kjeder meg ihjel i de lange timene. På turen hit fra New York hadde jeg ikke film å se på siden det var bare de som hadde first class som fikk det, men heldigvis sov jeg de fire timene det tok å komme hit. Det blir en laaang flytur ja, så jeg håper jeg holder ut. Forhåpentligvis blir det verdt det når jeg endelig kommer fram? Jeg får ikke blogget noe mer før jeg lander i Sør Korea, men skal oppdatere dere så snart jeg får muligheten til det.
Vi snakkes, klem

Day 2 - California

• 08.07.2017, 22:18

Tid i California - 13:00

Hei hei dere! Akkurat nå sitter jeg i senga på hotellrommet og slapper av litt etter å ha vært ute å sett litt rundt omkring i California. Så langt i dag har vi vært å spist frokost på samme plassen som i går. Vi har også vært på en keramikk utstilling fordi foreldrene til venninna mi skulle kjøpe noen skåler de hadde lyst å ha med seg hjem. Det var så utrolig varmt ute og jeg kjente at jeg ble skikkelig slapp av å stå der i varmen, men heldigvis var vi ikke ute så altfor lenge. Etter vi var på utstillingen dro vi til "Standford University", et privat universitet som ligger her i området. Jeg tror Isabella har planer om å komme hit å studere når hun blir ferdig med skole i Houston, Texas. Det var et utrolig fint område og det var nesten som om jeg kunne ha tenkt meg å kommet hit å studere selv. Who knows, kanskje det skjer? Nå snart skal vi ut på byen igjen for å se etter noen joggesko, også skal jeg innom et par butikker. Så vi sees!

California - Half moon bay

• 08.07.2017, 01:43

Tid i California - 16:15

Nå er jeg i California! Jeg fikk ikke tid til å blogge før jeg dro fra New York i går, men altså det som skjedde var at jeg tok et fly fra New York sammen med faren til venninnen min fra USA og kom fram til hotellet når klokken var litt over 6 på morgenen i norsk tid. Gjett om jeg var trøtt da jeg endelig kom fram... Jeg fikk sove litt på flyet hit, men da jeg endelig fikk lagt meg til å sove i en ordentlig seng, sovnet jeg som en stein, haha. Så i dag da vi var å spiste frokost spiste jeg ferske pannekaker med blåbær og lønnesirup til frokost og etterpå dro vi til en bukt som heter "Half Moon Bay". Der var vi i cirka 2 timer og slappet av og solte oss. Det var så utrolig kaldt ved sjøen fordi det blåste sånn så det ble ikke så mye bading på oss da, men jeg tror planen er å dra å bade i bassenget her på hotellet om ikke så lenge. Jeg vet det er midt på natten hos dere der borte i Norge, dessverre fikk jeg ikke lagt ut innlegget mitt før nå. Dere får ha en god natt søvn videre så blogges vi igjen snart

OSL ➳ NYC

• 06.07.2017, 10:31

Nå har en stykk nervøs jente kommet seg til gaten sin og venter på å få gå på flyet. So far so good. Herregud, jeg var så stresset når jeg skulle gjennom sikkerhetskontrollen og  passkontrollen her i Oslo, men det gikk helt fint, haha! Hjertet mitt banket så fort og jeg kjente at hendene mine skalv litt, men nå har jeg fått slappet av litt så jeg er ikke så nervøs lenger. Jeg gleder meg så ekstremt til å møte vennene mine, New York here I come! Jeg husker bare da jeg og venninnen min Isabella satt å snakket om hvor hun skulle i sommer da hun var på besøk hos oss. Hun snakket om å dra til Korea og Japan sammen med familien. Så sa hun at det hadde vært kult om jeg hadde blitt med på reisen, og nå sitter jeg her på vei til USA for å møte henne og bli med på turen, whaaat.

Ja, men jeg tror vi skal gå på flyet snart så jeg avslutter innlegget her, men vi sees når jeg kommer fram. Byeee

Day 2 - Oslo

• 05.07.2017, 17:54

Jeg har nesten helt glemt å ta bilder til bloggen i dag siden jeg har hatt så mye annet å tenke på. I morgen tidlig reiser jeg til New York, så det var noen ting jeg måtte lete etter på byen i dag. Ny bikini, kjole, shorts og t-skjorter måtte kjøpes. Hvorfor ikke kjøpe alt dette i USA lurer du kanskje på? Vel, jeg skal ikke være så lenge i NY når jeg kommer dit. Jeg skal bare være der en liten stund, inne på flyplassen, før jeg reiser videre til San Francisco. Deretter reiser jeg noen dager etterpå til Korea. Så for å være sikker på at jeg hadde alt jeg trengte til turen, kjøpte jeg det bare nå.

Det ene bilde du ser over er av broren min da vi traff på en gammel telefon boks da vi skulle gå til byen. Mamma begynte å fortelle om da hun flyttet hjemmefra for å studere. Hver søndag gikk hun til en slik boks for å ringe hjem. Hun hadde jo ikke mobiltelefon, så det var den eneste muligheten for å kontakte familien sin. Det andre bildet du ser over her tok jeg da jeg og lillebroren min og mamma dro på kafé og spiste scones til frokost på det lille bakeriet som ligger rett ved leiligheten. Altså, scones med nøtter, NAM.

Senere i kveld skal jeg og family'en på kino å se førpremieren av  "Spiderman: Homecoming" på Colosseum. Gleder meg til å se den! Dere andre får ha en kjempe fin dag videre så sees vi snart igjen

BNN ➳ OSL

• 04.07.2017, 20:25

God kveld dere!

Jeg har akkurat kommet inn døren etter å ha vært å kjøpt litt snop sammen med mamma. Vi skal jo feire at det er 4. Juli i USA i dag, altså nasjonaldagen deres, så litt godteri må til, hehe. Uansett! Vi kom fram til storbyen i ett tiden i dag og siden da har vi vært ute på byen å shoppet litt og vært på kafé og restaurant besøk. Da vi skulle gå hjemover stoppet mamma for å se på noen smykker i et butikkvindu, og brått fikk vi en frekk kommentar fra en utrolig sur og bitter mann som hadde gått bak oss mens han så ned i mobilen sin. Han hadde tydeligvis nesten kræsjet i oss fordi han ikke hadde fulgt med på hvor han gikk. Isteden for å si unnskyld til oss eller ikke si noe i det hele tatt, valgte han å si, "er dere dumme eller?? Dere kan ikke bare stoppe der!". Hahaha, herregud for en utrolig rar mann. Kjefter på oss for at han ikke fulgte med selv. Jeg og onkelen min bare så på hverandre etterpå og lo. Neste gang burde man kanskje følge med på hvor man går!

Et lite hint

• 03.07.2017, 20:45

Nå er alt som skal være klart til reisen ferdig... sånn cirka. Jeg har ihvertfall pakket ferdig kofferten og mamma har ordnet alt med viktige papirer som jeg trenger å ha med når jeg kommer til USA. Så var det bare å komme seg på flyet til Oslo i morgen tidlig! Døgnrytmen min har nesten blitt snudd helt på hodet de siste dagene fordi jeg har ikke klart å sovne før i to tiden også våkner jeg ikke før i 10-11 tiden på morgenene. Whoops. By the way, om du er en fastleser her på bloggen min så ville jeg bare fortelle at i slutten av denne måneden skal jeg holde en konkurranse her på bloggen! Ja, det er fortsatt en god stund til, i know, men premien er veldig fin så det er verdt å sjekke ut innlegget mitt når jeg legger det ut. Et lite hint kan jeg vel gi dere, premien er veldig fin å ha ved sin side om man har mye å huske på i hverdagen. ;)

Pakking

• 01.07.2017, 14:09

Nå er det søren meg ikke lenge til jeg setter meg på et fly som går til New York City. Om akkurat 5 dager reiser jeg alene til den store byen for så å møte Jim, en familievenn av oss. Deretter reiser vi to til San Francisco for å møte opp med familien hans, altså Beth og Isabella. Jeg har så smått begynt å pakke til turen etter jeg og Mamma var å kjøpte meg en koffert i dag. Den er ikke så stor, kofferten altså, for planen er at det skal være mulig å kan ta den med meg inn på flyene jeg skal ta som håndbagasje. Da blir det ikke så mye stress å vente ved bagasjebåndet på flyplassene for å hente kofferten, men heller ha den ved min side hele tiden. Det er jo selvfølgelig en god idé, men det er nesten umulig å klare å bestemme seg for hva man skal ta med seg på reisen når man ikke har så mye rom å bruke. Derfor har jeg nå de siste to timene sittet her å tenkt og tenkt på hva som kan være lurt å ha med hjemmefra og hva jeg kan kjøpe når jeg kommer fram. Det er så vanskelig å bestemme seg!

a night in the mountains

• 29.06.2017, 15:50

Heii og god torsdag dere! Som sagt var jeg på telttur sammen med venninna mi i går kveld og vi klarte faktisk å overleve natta, believe it or not, haha. Før vi dro på tur i går stoppet vi innom Rema 1000 (are you happy Martine?<3<3) for å kjøpe mat og jeg skal love deg at vi kjøpte nok mat til å klare oss ihvertfall et par dager oppe i fjellet. Så dro vi til fjellet vi skulle gå på og cirka en time senere kom vi fram til der vi skulle slå leir. Jeg som ikke aner en dritt om hvordan man setter opp telt sto å så på mens Andrea ordnet for oss så takket være henne var vi beskyttet mot vind og regn i natt.

Jeg våknet klokka 07 i dag med at det var ekstremt varmt inne i teltet for sola var oppe i himmelen og skinte rett på oss. I tillegg til dette ble vi invadert av en flue koloni i det vi skulle pakke sammen tingene våre. Altså herregud jeg holdt på å bli gærn der jeg sto å skulle lukke sekken min. De suste rundt hodene på oss og det var ikke snakk om et par fluer, men flere hundre tusen føltes det ut som. Det ble ikke noe bedre da vi skulle gå ned fjellet for denne fluekolonien hadde bestemt seg for å ta følge med oss. Jeg fikk jo helt panikk vet dere, fluene suste inn i ørene på oss, inn i øynene, satt seg opp på hodene våre. ÆSJ. Jeg HATER insekter....

OK. Men bortsett fra det var det en veldig hyggelig tur altså. Så tusen takk Andrea for at vi fikk dra på en sånn tur sammen!

Spontan telttur

• 28.06.2017, 18:58

I morges da jeg sto opp hadde jeg ikke så store planer for dagen annet enn å slappe av og rydde litt på rommet mitt, men nå skal denne snuppa på teltur sammen med venninna si, Andrea! Det begynte med at jeg spurte i gruppechatten om det var noen som ville gå fjelltur sammen med meg siden det var så fint vær ute. Så kom Andrea med forslaget om å gå fjelltur for så å overnatte i telt. Det hørtes utrolig koselig ut og nå har vi lagd en plan som går ut på at vi skal bli kjørt av faren hennes til fjellet vi skal gå på også sykler vi hjem i morgen tidlig. Altså ble dette en spontan fjelltur/telttur. Nå må jeg bare pakke ferdig sekken jeg skal ha med meg også krysser jeg fingrene mine for at jeg ikke blir spist av en bjørn eller en ulv mens jeg er oppe i fjellet, haha. Vi sees!

Blondine

• 26.06.2017, 16:07

Heii søte   Jeg kom hjem fra byen for ikke så lenge siden. (BTW, vi er hjemme fra hytta nå, kom hjem i går.) Jeg var å fikk freshet opp hårfargen min og etter to timer i frisørstolen gikk jeg ut som en blondine. Eller... jeg fikset på ombré fargen som jeg har hatt en god stund så jeg bleknet en del av håret mitt igjen. Fra baksiden ser man den fine gjennomgangen fra min naturlige hårfarge på toppen til litt lysere nederst, men fra fremsiden ser det ut som jeg har blitt blondine, haha.  Altså, jeg sier ikke at lyst hår er stygt, blondt hår er kjempe fint! Det er bare det at for meg er det litt uvandt å ha denne fargen på håret mitt når jeg har hatt mørkt hår så lenge. Likevel syns jeg det ble veldig fint. Hva syns du om den nye frisyren min?

Sommer i Drevvatne

• 23.06.2017, 15:21

Vi kom fram til hytta for cirka en time siden, og siden da har søskene mine og søskenbarnet mitt badet litt og jeg har vært ute å solt meg. Det er faktisk 19 grader ute nå og så varmt at til og med min lille hund hoppet i vannet med en gang vi kom fram for så å riste av seg alt vannet ved siden av oss etterpå slik at vi ble våt... På vei til hytta stoppet vi en liten tur i Sandnessjøen og jeg kjøpte meg den søte shortsen som jeg har på meg på bilde ovenfor. Den ser kanskje ikke så gul ut på bilde, men i virkeligheten er den en knæsj gul farge. So cute, hihi. Anyway, frem til nå er det bare oss fem som er på hytta, men senere i kveld skal noen flere fra familien komme hit så det blir koselig. Enn så lenge skal jeg gå å sette meg ute igjen, så jeg avslutter innlegget her. Jeg ønsker dere en fin dag videre!

Den kom i posten i dag!

• 18.08.2016, 14:57

Hei snupper,

Jeg var nettopp på byen en tur og dro til frisøren for å stusse litt på håret nå før skolen begynner. Siden jeg var på byen allerede shoppet jeg noen små ting til skolestart også. Da jeg kom hjem fikk jeg gleden av å se at almanakken min fra personligalmanakk.com hadde kommet i posten! Så nå har jeg alt klart til skolen begynner på mandagen.

Gårsdagen i går ble bokstavelig talt brukt i senga. Jeg fikk migrene og klarte ikke å gjøre så mye som jeg hadde tenkt... Nå er jeg frisk og rask da! Så hurra for det. Skal kanskje finne på noe med mine venninner senere i dag. Det er jo så fint vær ute! Jaja, ønsker dere en fin fin dag videre. Husk å nyte de siste dagene før skolen begynner for dem som ikke har startet allerede, haha. See you later alligator.

Nyter de siste dagene

• 16.08.2016, 16:58

Så var det bare 5 hele dager igjen av sommerferien da... Hvorfor går tiden så fort? Jeg er absolutt ikke klar for å begynne på skolen selv om jeg vil komme inn i mine vanlige gamle rutiner igjen. Jeg får sånn dårlig følelse inni meg når jeg ikke har trent på en god stund, og den følelsen har jeg nå....

Dagen i dag så langt har blitt brukt på å ligge ute i sola og spise bær, drikke solo og lese en god bok. Blir ikke noe trening på meg i dag tror jeg, heh... Skal på trening i morgen da siden kondisen min er på bunn....

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ville bare stikke innom bloggen en tur før jeg avslører senere i kveld (ca. klokka 20:00) hvem som har vunnet "personlig almanakk" konkurransen. Jeg kontakter vinneren av konkurransen på mail og så forteller jeg hvordan du får almanakken og slikt. Så da er det bare å følge med, kanskje det blir du som vinner konkurransen? Har du ikke meldt deg på konkurransen enda så kan du melde deg på HER.

Jeg ønsker deg en strååålende dag videre, så skal jeg gå å legge meg ute igjen og nyte finværsdagen her i Brønnøysund. Det er faktisk 15 grader ute, wow! Haha!

Vlog - Namsskogan

• 14.08.2016, 23:35

Heii dere!

I dag dro jeg til Namsskogan sammen med familien. Jeg tok og så filmet hele turen og skulle egentlig legge ut videoen her på bloggen myeee tidligere, men for det første er jeg ikke noe særlig flink med "imovie" og for det andre så er nettet på hotellet her i Steinkjer utrolig treigt så det tok en evighet å laste opp videoen på youtube. Lyden på videoen ble kanskje litt veldig rar så dere må bare skru av lyden hvis det blir for ekkelt... men dette er min første gang jeg redigere en video, so please go easy on me, haha.

Her er iallefall videoen! Noen deler av videoen har litt dårligere kvalitet enn resten fordi jeg måtte filme med mobilen... Jaja, her er den endelig opplastet da, enjoy!

Heia gjeng

• 12.08.2016, 18:32

Heii dere,

Akkurat nå ligger jeg i senga på hytta og skal snart gå ned og spise noe, har nesten ikke spist i hele dag... Tidligere i dag dro jeg og familien for å heie på sykelister som skulle sykle forbi oss. Det var et slags løp som skjedde i dag, så da måtte vi jo være der for å oppmuntre de slitne sykkelistene. Det var veldig gøy å se hvor mange som var med i løpet!

Planene for dagene fremover er å bare slappe av her på hytta til det blir søndag også drar vi videre til Namsskogan Familiepark. Det er nemmelig en zipline der som jeg har veldig lyst til å prøve ut, wiii. Den er 300 meter lang og 30 meter høyt... Joda, har bare tatt zipline en gang før, så forhåpentligvis tørr jeg å ta den når vi drar dit, hehe...

Men såå! Så har jeg en konkurranse som ligger på lur til dere. Jeg ska holde den på søndag også varer den frem til jeg kommer hjem på tirsdag. Lurer du på hva du kan vinne? Ja, da må du vente med å finne ut til det blir søndag!

Vi snakkes dere!

She is leaving me....

• 11.08.2016, 13:50

Go morgen!

Jeg sto opp for ikke så lenge siden og skal snart reise avgårde til hytten vår som ligger ved Mosjøen. Det er en 3 timers kjøre tur dit såå det er jo bra. Haha, er ikke akkurat en "fan" av bilturer. Blir ganske fort bilsyk....

Uansett, grunnen til at jeg skriver dette innlegget er for å fortelle dere om overraskelsespartyen som vi holdt i går for vår kjære venninne, Andrea som reiser til USA på fredagen. Hun flytter dit et helt år! Altså, jeg får ikke sett henne før jeg går tredje året på videregående, halo! Tenk at hun bare reiser ifra meg på den måten... Haha neiii jeg tuller bare, hun kommer til å få seg den opplevelsen heldig gris.

Det var utrolig gøy å holde selskapet for henne for hun visste jo selfølgelig ingenting av det som kom til å skje, haha! Hun tenkte jo at ingen av oss hadde lyst til å møte henne dagene før hun skulle reise, så hun ble jo kjempe skuffet, stakkar, haha ååh. Tilslutt så sa jeg at hun kunne komme hit til meg en liten tur for å finne på noe. Vi hadde egentlig en annen plan for å lure henne hit, men den ble endret på. Her er meldingene på gruppen vår rett før hun kom hit :

​Da Andrea kom hit hadde hun jo ikke peiling på at det var 7 andre stykker som sto klare ved døren for å rope "SUPRISE". Hun skvatt jo kjempe masse da hun skulle til å gå inn døren. Haha, ååh, jeg kommer til å savne den jenta masse! Andrea ble rørt av å se hva vi hadde ordnet for henne. Jeg fikk nesten lyst til å bare holde henne igjen og hyle og skrike da hun tilslutt dro fra meg i går kveld, haha. I´m going to miss you honey.

Hun har en egen blogg der hun skal skrive om opplevelsene hun får i Michigan. Hun forteller også mer om akkurat hvor og hvem hun skal bo til og hvilken skole hun skal gå på. For å sjekke ut bloggen hennes, trykk HER.

Okeii jeg vet det hadde sikkert vært bedre kvalitet (og videoen hadde vært større) hvis jeg hadde lastet opp denne lille snurten under på youtube, men den varer tross alt bare i 18 sekunder. Videoen under viser når vi overrasket Andrea! Lykke til i USA snuppa!

video:andrea supriseparty

Mine mål for skoleåret

• 08.08.2016, 22:53

Heii dere! Nå har jeg akkurat fått ryddet rommet og pakket ut av baggene som jeg hadde med meg til USA. Jeg fikk nesten ikke plass til alle de nye klærne jeg kjøpte meg... Har ingen planer om å shoppe noe mer i fremtiden da (så langt, hehe).

Jeg hater å si det, men snart begynner skolen og leksene og prøvene...Jaa, etter jeg var på ferie tenkte jeg at jeg måtte begynne å skjerpe meg, haha. Nå har jeg funnet meg noen mål som jeg skal prøve å holde til skolen begynner. Kanskje du har noen av de samme målene?

Hva er dine mål for skoleåret?

Jetlag

• 07.08.2016, 16:57

Nååå får jeg endelig tid til å skrive et ordentlig innlegg siden jeg kom hjem fra USA. Vi kom hjem i 10 tiden og jeg sovnet ikke før klokka 4 på morran, haha. Jeg har skikkelig jetlag. Jaja, planen for resten av dagen er å ta en joggetur for å bevege meg litt. Jeg har jo ikke fått trent på 2 uker og jeg vedder på at jeg har lagt på meg 1000 kilo etter jeg var i New York og Houston. "Hvorfor sitter du fortsatt her da Emma, kom deg ut!" Jada jada, jeg må bare drøye tiden litt til.

På fredagen skal jeg til hytten min som ligger litt utafor Mosjøen. Det blir vel egentlig siste helg før skolen begynner tror jeg. Siste mulighet for å være oppe lenge på kvelden rettere sagt. Jeg har faktisk bare badet en gang i sommer, haha! Så jeg må vel bade når jeg er på hytta.

Neii neii se på meg, jeg drøyer tiden for lenge, jeg må komme meg ut å trene! Vi sees snart igjen, hade bra!

Goodbye NYC

• 04.08.2016, 23:13

Tid i New York: 17:19

Heii heii,

Nå er det like før vi reiser avgårde med flyet som skal ta oss med til Norge. Ista da vi skulle til flyplassen ble vi hentet i en diger limo fra hotellet!! Jeg tuller serriøst ikke! Den hadde lys i taket og digre seter og vinglass som sto i hyller, haha.

Jeg har hatt det så bra de to ukene her i USA og jeg gleder meg litt til å komme tilbake til kjøligere temperaturer. Jeg har fått nok av varmen for denne gang, men bare vent til jeg kommer til Norge. Haha, kommer til å begynne å savne varmen med en gang jeg går ut av flyet...

Jaja, men da var det takk og farvel til New York, until next time! Vi snakkes i Norge vi da, hadeee

A trip to Brooklyn

• 03.08.2016, 01:38

Tid i New York: 19:20

Heii,

Jeg fikk ikke blogget noe i går fordi jeg ble faktisk syk. Ja, tenk det... Fikk migrene og det er absolutt ikke gøy. Dagen i går var en veldig slapp dag, og ble brukt mest inne. Jeg er heldigvis frisk og rask nå da!

Vi tok t-banen til Brooklyn i dag og så gikk vi over den kjente Brooklyn Bridge. Det var fint å gå over broen selv om det var kjempe varmt ute.

Etter hvert dro vi på resturang for å spise middag og tilslutt, før vi dro hjemover til hotellet, dro vi på en hobby butikk. Jeg kjøpte en del ting der, for planen når jeg kommer hjem er å vise dere noen "DIY" jeg har sett og vil prøve ut.

Tenk at jeg reiser hjem om 2 dager... Jeg er ikke klar til å dra tilbake til Norge. Det er så kaldt der :( Venninnen min, Andrea, reiser faktisk til USA om 2 uker. Hun skal på et utvekslingår til Michigan, så jeg må jo få sagt hade til hun før hun flytter.

Ææh, men ja, i morgen er det siste mulighet for shopping. Vi får se hva jeg kaster bort pengene mine på da, wiii <3

Flash Flood Warning

• 01.08.2016, 05:02

Tid i New York: 22:39

Fy søren, haha! Jeg har aldri opplevd så mange som har hatt panikk på en gang. Det var skummelt, huff, okei jeg skal forklare, bare vent.

I dag morges dro vi ut på byen for å kjøpe frokost. Planen var å spise den i Central Park. Vi kom til parken, men vi fikk ikke spist maten før det begynte å regne. Det var ikke så ille altså, vi fikk spist maten tilslutt og så dro vi litt på shopping etterpå.

Det var ista at alle i Times Square fikk panikk, haha. Vi dro å så filmen "kjæledyrenes hemmelige liv" på kinoen. Da vi kom ut av kinoen og begynte å gå hjemover til hotellet begynte det plutselig å bøtte ned. Det hølje regnet og vi var midt i Times Square. Alle hylte, og sprang for å finne ly fra regnet. Det hørtes ut som vi ble invadert av romvesner. Takk gud for at jeg ikke hadde på meg en hvit skjorte. Jeg ble gjennomvåt. (Det samme ble noen kjekke unge menn i hvite dress skjorter som sprang forbi oss, hihi.)

Vi er heldigvis trygt i seng å ser på TV nå, huff, når jeg tenker over det kunne det ha gått skikkelig galt. Dere aner ikke, lille søsteren min holdt på å bli trampet ned av alle de voksne menneskene som ikke klarte å holde roen, men fikk helt panikk. Ja ja, da har vi opplevd det også.

A visit to the zoo

• 30.07.2016, 22:22

Tid i New York: 15:29

Hey yo,

I dag har jeg vært ute å gått i nesten 5 timer i byen sammen med familien min. Vi gikk å kjøpte mat også hadde vi en liten piknik i Central Park.

Etter vi spiste dro vi til "central park zoo" og så på de forskjellige dyrene de hadde der. Mange av dyrene lå å sov eller gjemte seg for oss, men vi fikk sett et sel-show der selene gjorde triks for oss. Det var veldig gøy og interessant å se de forskjellige artene.

Nå snart skal vi ut å spise pizza og så skal vi på kino og se "the secret life of pets". Planen for i morgen er å shoppe litt, så kanskje når jeg kommer hjem til Norge kan jeg vise dere alt jeg har kjøpt? Har aldri lagt ut en video på bloggen før, men kanskje jeg gjør det? (Haha, vet ikke om jeg tørr da)... Kommenter om du vil se en video, så ser jeg deg snart igjen! Good bye!

Until next time

• 29.07.2016, 21:41

Tid i Houston: 14:07

Akkurat nå sitter jeg faktisk på flyet (oppe i luften, ja) på vei til New York. Jeg fant ut at det går ann å kjøpe wifi for 70 kr på dette flyet. Så nå har jeg wifi hele turen, haha...

Jeg har hatt det så fint i Houston sammen med Isabella og foreldrene hennes. Det er trist å forlate dem, men de har allerede planlagt å komme tilbake til Norge neste sommer. Until next time Houston!

Når jeg kommer til New York skal jeg møte mamma og søskene mine på hotellet deres. Så blir vi der i noen dager før vi vender hjemover til Norge. Jeg gleder meg til å møte dem!

See you in New York!

An update from Houston

• 28.07.2016, 05:35

Tid i Houston: 21:51

Heii, jaa, jeg fikk ikke blogget før nå... Jeg beklager til alle dere som har sittet å ventet i spenning på flere innlegg fra meg, haha.

Da vi skulle fly til Houston, rett etter jeg hadde lagt ut det forrige innlegget mitt, begynte det å hølje regne og det kom torden og lyn. Vi måtte vente 4 ekstra timer før vi fikk tatt noen som helst fly.... Det verste var alarmene som gikk av i flyplassen og det tordnet noe ekstremt utenfor. (Jeg er kanskje biiiitte litt redd for torden og lyn).

Haha huff, ja nå er jeg i hvertfall inne i hus og sitter i en god seng mens jeg oppdaterer dere. I går dro jeg å så en film på kino sammen med venninnen min. Vi så "the shallows", der hvor Blake Livley er med. Filmen er kjempe bra, men jeg tror ikke den er kommet ut i Norge enda.

I dag har jeg vært ute på shopping og spist på en av de mange resturantene som jeg brukte å dra til når jeg bodde her. Tiden går så fort. Jeg drar herfra allerede i overmorgen, selv om jeg vil være her lengre. Jeg har så mange minner her, og det er så deilig å være her fordi alt er kjent.

Nedenfor ser dere et bilde av det gamle huset mitt. Her bodde jeg til jeg var 12 år. Vi hadde en stor park rett over gaten, og den er fortsatt her. Jeg og pappa brukte å spille tennis på tennisbanen som var her og søskene mine brukte å leke på lekeplassen.

Houston kommer alltid til å være mitt hjem. Dette er et sted jeg kommer til å besøke så mange ganger jeg får muligheten til det i løpet av livet for jeg blir aldri lei av denne byen. Dette er min by. Her ble jeg oppvokst og her har jeg de fleste minnene fra den tiden pappa var sammen med oss.

Jeg må legge meg nå snart fordi det begynner å bli ganske sent, og jeg tror jeg aldri ble kvitt "jet-lagen" jeg fikk siden jeg kom til USA, haha. Vi sees når vi sees, har ikke peiling når neste innlegg blir, men jeg skal blogge før jeg drar herfra! See you later, alligator

Next stop, Texas!

• 25.07.2016, 21:23

Tid i New York: 15:11

Heii,

Nå sitter jeg på flyplassen og skal snart ta flyet som går til Houston, Texas. I går ble en ganske travel dag fordi vi dro til "freedom tower" på sightseeing og deretter i selskap til en venn av moren til venninnen min, haha. Det var veldig koselig altså, og det ble tid til shopping innimellom også. Nå, da vi skulle dra fra hotellet, fikk jeg aaakkurat plass til alle klærne mine og andre småting... Jeg tror kanskje jeg må kjøpe en til koffert...

- Skulle liksom ta et fint bilde med den fine bakgrunnen da... jaja, dere ser en fin utsikt alikavel, meg, haha -

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Flyet som går til Houston tar 3 timer, så jeg har kjøpt meg to bøker som jeg kan lese på veien dit. Jeg skal blogge så snart jeg får tid til det når jeg er framme. Jeg lover jeg skal vise dere rundt på de forskjellige plassene som er kjent for meg. Blant annet, det gamle huset mitt. See you in Texas!

Shopping in the big city

• 23.07.2016, 21:36

Tid i New York: 14:59

Nå har jeg akkurat kommet meg inn på hotellet vårt. Jeg og venninnen min, Isabella, var nettopp ute å shoppet litt på blant annet Hollister og Forever 21. Vi fant masse fint, men det var så varmt ute at vi ikke klarte å gå så masse i byen. Jeg skal ikke klage altså, for været er kjempe fint! Det er bare det er så slitsomt å gå så lenge i varmen, haha...

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

I går var vi å så et skuespill som het "Waitress". Det var kjempe bra i seg selv, men vi kjenner også en av hovedrollene i forestillingen. Det var så gøy å se han danse og synge på scenen fordi alle klappet og lo av han. Det beste var at vi fikk gå backstage etterpå å se hvordan alt ble gjort "behind the scenes".

Nå snart skal vi ut igjen for å spise tror jeg, så skal vi bare slappe av resten av kvelden. Beklager at jeg ikke får blogget oftere, men jeg må låne pc'en til venninnen min og nettet på hotellet her er så treiiigt....Jeg lover jeg blogger hver gang jeg får muligheten til det!

Men jeg må dra nå, så vi snakkes senere! Good bye sweeties

NYC

• 22.07.2016, 15:55

Tid i New York: 09:41

​Heii dere! Beklager at jeg ikke fikk blogget noe i går, men da vi kom hit til New York måtte vi ordne med hotellrom også dro vi og spiste lunsj og tilslutt besøkte vi en god venninne av moren til venninnen min. Det var fantastisk å endelig komme til New York altså!

Det er en vakker plass i seg selv. Norge er jo kanskje det vi kaller "vakker" da, men det var bare utrolig gøy å ankomme New York og se alle de høye bygningene. Jeg følte meg nesten litt som hjemme. Da jeg bodde i Houston, Texas var jeg vant med alle bilene og menneskene som surret rundt meg. Å besøke New York igjen er herlig.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Nå skal jeg ut å shoppe sammen med venninnen min, og ta enda flere bilder som jeg kan dele med dere. Jeg ønsker dere en fin ettermiddag videre for dere som er i Norge og dag for dere som er i New York! See you guys later, alligator

Oslo city

• 20.07.2016, 22:30

Heii heii,

Akkurat nå ligger jeg i senga på hotellrommet sammen med venninnen min og ser på tv. Vi kom akkurat hjem fra å ha spist middag på thai resturang. Jeg ble så mett jeg fikk litt vondt i magen, haha...

Jeg er bare glad at jeg endelig får slappet litt av fordi det har egentlig bare vært stress i dag. Vi stresset tidligere i dag for å rekke flyet til Oslo, også stresset vi enda mer for å ta riktig flytog til Oslo sentrum. Når vi kom til hotellet vårt, var det noe tull med reservasjonen vår.

Jaja, nå er vi endelig her da, men vi må stå opp tidlig i morgen for å ta flyet til New York, wiii... Det er en 9 timers lang flytur! Dere får ikke høre fra meg igjen før jeg er kommet meg til hotellet vårt i New York, men men.

Nå snart skal jeg ta en dusj så må jeg legge meg. Jeg ønsker dere alle en fin kveld videre!

Roadtrip to Vega

• 18.07.2016, 18:56

I dag ble det tur til Vega øya hvor vi kikket i museum og spiste på kafé. Vi må jo få utnyttet tiden sammen med gjestene våre skikkelig, og jeg har jo bare vært på Vega noen få gang. Det var veldig fint der, og masse god mat!

Vi fikk også vite om ærfuglene og hvordan de holder til. En av guidene som var der sa at det er frivillig arbeid om sommeren å passe på fuglene og reirene deres. Gjestene våre ble veldig interesserte og nå har de planer om å komme tilbake å passe på fuglene en sommer, haha.

Jaja, nå snart skal jeg ut å trene sammen med "løpe-gruppen" min. Det blir vel egentlig siste sjanse å trene før jeg reiser til New York om 2 dager. Jeg vil jo ikke miste kondisen helt....

Jeg ønsker dere en fin kveld videre så sees vi snart igjen!

A day at "Hildurs"

• 17.07.2016, 20:09

Heii igjen!

Nå sitter jeg å blogger mens venninnen min spiller Mario Kart på wii´en vår. Før i dag var vi på Hildurs urterarium og spiste veldig god pizza. Bare synd jeg glemte å ta bilde av pizzaen før vi spiste den opp...heh whoops. Vi har egentlig ikke gjort så mye mer enn det.

Det regnet så mye i morges, så da vi skulle dra ut å kjøpe noen våruller og fant ut at sjappa var stengt, var vi klissvåt før vi rakk å kom oss hjem... Vi var også en tur på hytten vår og spiste deilig eplekake og nå er vi hjemme igjen. Planen for i morgen er å dra en tur til Vega å vise gjestene våre litt rundt der.

Jeg fikk jo tatt ganske mange bilder med kameraet mitt i dag og, og jeg likte spesielt godt bilde nedenfor . Jeg fikk til å bruke sånn mikrofunksjon på kameraet mitt, it´s so cool!

Uken som gikk #13

• 17.07.2016, 11:24

Oi oi, nå er det lenge siden jeg har lagt ut et slikt innlegg...haha, ja det er vel mest på grunn av at jeg ikke gidder å legge ut slike innlegg, eller at jeg ikke husker noe fra uken som har gått. Dere sa dere likte slike innlegg så da vil jeg jo fortsette med det! Jeg lover jeg skal bli flinkere altså, jeg skal prøve i hvertfall...

Ukens tanke: Jeg begynner å tenke på hvor mange dager det er igjen av sommerferien...Det føles ut som at dagene bare flyr ifra meg og at når som helst kommer første skoledag til å være her.

Ukens høydepunkt: Denne uken har jeg hatt flere høydepunkter. På mandag var jeg sammen med venninnene mine og spiste ost og kjeks og vi skravlet i vei til langt på natt, haha. Så fikk vi besøk av familie som bor i Italia på Onsdag. Dagen etterpå fikk jeg høre på Sondre Justad konsert og på fredag kom besøket fra USA!

Ukens nedtur: Ikke så mange nedturer denne uka. En var kanskje at jeg og venninnene mine ikke fikk sett på Sondre Justad da han sang på rootsfestivalen på torsdag. Vi måtte henge oss over gjerdet som sto rundt konsert området, haha. Det er kjipt å ikke vær 18 år...

Ukens serie/film: Jeg har sett veldig mye på serien, "shameless". Venninnen min anbefalte den og jeg synes den er bra! Den er kanskje litt ekkel noen ganger, men den er veldig morsom! Den handler om en fattig familie som består av masse unger og storesøsteren dems. Hun må passe på alle ungene fordi moren er død og faren er alkoholiker. Jeg vil ikke si at dette er en serie man kan se med familien da....

Ukens sang: "In the summertime" av Mungo Jerry. Dere har sikkert hørt sangen før, men jeg har ikke peiling hvorfor dette er ukens sang, haha. Mamma satt den på her om dagen og den var veldig fengende.  In the summertime when the weather is hot, you can stretch right up and touch the sky, when the weather is right, you got women you got women on your mind

Ukens mat: I går hadde vi en fin middag sammen med onklene mine og familievennene våre. Da spiste vi hamburger og masse annet godt!

Neste ukensmål: Trene minst en gang før jeg drar til New York! Så når jeg faktisk er i New York, må jeg prøve å ikke spise så mye usunt, huff...

Brønnøysund sightseeing

• 16.07.2016, 17:23

Hello bloggers,

Nå har jeg nettopp vært en tur i byen sammen med familievennene våre og vist dem rundt omkring her i lille Brønnøysund. De fikk blant annet se skolen min og oppleve litt av Rootsfestivalen som skjer i byen nå. Etterpå gikk vi hjemover og dro å kjøpte oss thaimat. Siden vi var så mange som hadde lyst på våruller, dro vi til den eneste lille thai bilen som var åpen og bestilte 14 våruller. Haha, dere skulle sett ansiktene til dem som jobbet der. Jeg tror ikke de har solgt så mange våruller på en gang siden de åpnet sjappa.

Planen for resten av kvelden er å grille ute i hagen og så skal vi bare slappe av resten. I de dagene frem til vi reiser til New York skal vi blant annet besøke Vega og kanskje Torghatten-fjellet. I will keep you guys posted. (Jeg holder dere oppdatert, haha). See you later alligator!

Jakten på pokémon

• 14.07.2016, 16:44

Heii,

Akkurat nå sitter jeg på rommet mitt og slapper av etter å ha gått tur med hunden min, hihi. Planen for i dag er egentlig ikke å gjøre så mye fordi familievennene våre kommer ikke i dag alikavel.... Det ble noe tull med flyet de skulle ta, så de kommer ikke før i morgen. Så da har vi jo enda en dag til å rydde huset ekstra fint på, wiii...

Haha, men huff, døgnrytmen min er snudd heeelt på hodet! I går kveld la jeg meg ikke før i 4 tiden. Joda, nå skal jeg jo snart reise sammen med familie vennene våre og de er ganske strenge om legge tid, lurer på hvordan det kommer til å gå...

Forresten, lastet ned pokémon go her om dagen og nå har jeg blitt heeelt hekta! Av og til stopper appen helt opp, men jeg tror det er fordi "pokémon go" er egentlig ikke kommet til Norge enda. Jeg klarte å laste det ned ved å kjøpe det via amerikansk applebutikk. Uansett, var jo nettopp på tur med hunden min, og jeg klarte å fange 3 pokémon på den korte turen! Haha! Det er sykt gøy!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Har du prøvd pokémon go?

Cheese and Crackers

• 13.07.2016, 14:04

I går kveld ble en fin kveld sammen med en flott gjeng med jenter! Det var utrolig koselig å sitte ute rundt bordet og drikke brus og bare snakke om alt mulig rart. Vi hadde en sånn "cheese and crackers" greie, der det var mange utrolig rare og forskjellige typer ost og kjeks. Etter vi hadde spist oss mett på det spilte vi et spill som var utrolig gøy (og skikkelig drøy)! Den het "politisk ukorrekt" og det er akkurat som "cards against humanity" bare på norsk. Haha, fysøren det var noen rare greier der ass. Ikke familie spill for å si det sånn, hahah...

Tilslutt da klokken nærmet seg midnatt, måtte jeg og venninnene som var på besøk til Lisen, gå hjem. Det var koselig å gå hjem sammen med dem fordi det var så stille i byen og det var faktisk ganske varmt ute! Jeg gikk jo faktisk i kjole hele veien hjem, (ikke at jeg kunne ha skiftet på veien da, haha). Det ble en bra kveld og jeg er så heldig som har dem! Love you guys

- alle snuppene som var der i gååår -

- that´s me, hihi -

I´m back

• 11.07.2016, 13:33

Heii heii

Jeg har savnet dere...Jaa det har bare gått to dager, men jeg er vant med å sjekke bloggen hele tiden, så da jeg dro til Bønå igjen, lurte jeg veldig på hvordan det kom til å gå med bloggen min.

Haha, det gikk jo helt fint da. Det var gøy å dra tilbake til Bønå igjen ja, men jeg kjedet meg mestparten av tiden... Når jeg ikke har noen andre å være sammen med enn småbarn, blir det ikke så gøy. Vi feiret jo bursdagen til Aksel da, og det var kjempe morsomt å se hvor glad han ble da han fikk gavene sine!

Her kommer et drøss med bilder fra Bønå!

​​OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Nå skal jeg spise lunsj sammen med mamma og mormor, sååå må jeg rydde.... og deretter kan jeg legge meg ute på platten og sole meg. Nå er jeg tilbake for fullt her i bloggverden. Det blir ingen flere turer til Bønå (tror jeg), så da har jeg masse tid til å underholde dere. wiiii

Vi snakkes dere!

Bytur og nye øyenbryn

• 07.07.2016, 19:25

Hei igjen!

Kom hjem fra byen for ikke så lenge siden og da spiste vi på kafé, hele familien. Det var veldig koselig! Etter det dro jeg litt rundt i butikkene, selv om det ikke er så mange butikker å gå i da...

Meeen jeg kjøpte meg ny øyenbrynsblyant og på bildet under har jeg prøvd den ut, haha. Jeg bruker skjeldent sminke, og jeg har ikke peiling på om det ble fint. Hvis du ser på noen av de andre bildene på bloggen min så ser du at jeg ikke har så veldig fine øyenbryn.... så jeg skulle prøve å ordne med dem nå da. Pliis gi meg tips hvis dere har noen gode råd om hvordan man skal ordne øyenbryn! Venninnen min, Amalie, skal hjelpe meg å "style" dem i løpet av neste uke, så vi får se hvordan det blir.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Nå i kveld skal jeg overnatte på hytta vi har på Horn. Så da blir det film og pizza og brus, hihi. Det blir kooos sammen med familien! I morgen tidlig reiser jeg til Bønå og feirer bursdagen til min søte søskenbarn Aksel. Kommer hjem på søndagen, så da hører dere fra meg igjen på søndag! Vi sees om 3 dager dere, see you later alligator!

Nytt pass

• 05.07.2016, 16:48

Hey yo, hvordan går det med dere i dag da?

I morges var jeg å ordnet med nytt pass til meg selv fordi det gamle går ut nå i oktober. Siden jeg har to statsborgerskap, (amerikansk og norsk) sa hun som hjalp oss med å ordne pass at når jeg fyller 21 år, må jeg bestemme meg om jeg vil ha to statsborgerskap. Så det var noe tull med hvor lenge det var til jeg måtte få nytt pass. Det nye passet mitt som jeg får nå går ut når jeg er 21 år.

Jaa, det var kanskje ikke så interessant akkurat det der da, haha, men da jeg skulle ta passbildet var jeg overhodet ikke klar da hun dama tok bilde av meg. Hahah, hun bare "se på den prikken der, også ta håret bak ørene, 1..2..3" Jeg fikk se bildet da, huff, ser ut som jeg nettopp har våknet og er litt borte, følger ikke med liksom. Jaujau, sånn går no dagan.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Nå sitter jeg faktisk ute å blogger, og skal snart lese i en ny bok som jeg har begynt på som heter "et helt halvt år". Jeg har hørt fra venninne mine at den er veldig bra, også er det jo laget en film som handler om akkurat den boka. Sååå jeg skal lese boka før jeg ser filmen! Har du lest boka?

Senere i dag skal jeg ut å trene fordi jeg må. Jeg får sånn dårlig følelse inni meg når jeg tenker over hvor lite jeg har trent i sommer så langt, så jeg har som mål å holde kondisen min i sjakk. Jeg skal prøve å ikke legge på meg så mye, haha...

Dere får ha en super fin dag videre, så snakkes vi!

Bilder fra Bønå!

• 04.07.2016, 20:36

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

- Se på denne snusken her, han var ganske nysgjerrig når jeg kom gående med kameraet mitt -

- Hils på reinsdyret Rudolf. Det er her julenissen holder han frem til juleaften kommer -

- Søte Aksel som lekte med såpe bobler -

- Dette er Bob Kåre, han ble en fin middag for oss -

Emma gjør ting hun ikke kan

• 04.07.2016, 19:22

Hei igjen!

Nå har jeg nettopp kommet hjem fra å være på tur i skogen sammen familien, haha. Det er kjempe fint vær ute og det var deilig å gå seg en tur i skogen, selv om jeg har vært ute på Bønå i hele helg. Ja, også fikk jeg kjøre bilen til mamma da, hihi. (Emma gjør ting hun ikke kan). Jeg har ikke kjørt så veldig mange ganger før, men de gangene jeg har kjørt, gikk det fint altså. Jeg har ikke havnet i grøfta endaaa...

Hahah, men hver gang jeg skal stoppe bilen klarer jeg å trø på bremsen for hardt og mamma og jeg flyr framover i setebeltet. I dag da jeg skulle kjøre på en grusvei, kom det en bil imot oss og mamma bare, "stopp bilen, vi kan bytte plass, STOPP BILEN, STOPP!!" Mamma var mer stressa enn meg, huff ja.

Jau jau, planen for resten av uka er å bare slappe av, så skal jeg faktisk til Bønå igjen neste helg. Bildene som jeg tok på Bønå denne helgen legger jeg ut her på bloggen senere. Også må dere ikke glemme at det er amerikas nasjonaldag i dag da! Så det er lov å spise litt ekstra mye godteri nå. Vi må jo feire dagen! Kanksje jeg skal gå i tog i gatene og synge nasjonalsangen. "Oh, say can you see..."

Yes, men da snakkes vi dere. Blir ekstra mye blogging denne uken (håper jeg). Bye bye!

hade bloggen

• 30.06.2016, 17:33

Slapp av, jeg skal ikke slutte å blogge, haha, men det som skjer nå er at jeg skal bort til hytta der det ikke er dekning eller nett der. Med det mener jeg da at jeg ikke får blogget før enten på søndagskvelden eller på mandagen...

Skal ha med kameraet mitt da, så skal ta masse bilder. Jeg skal til Bønå. For dere som bor i Brønnøysund, vet dere hvor det er. Onkelen min har hytte der, og vi skal være der og bare slappe av. Jeg gleder meg faktisk til å koble litt av fra alt sammen, fordi, helt ærlig, sitter jeg inne mestparten av dagene, på enten mobilen eller pcen...

De har både sauer og høner på Bønå, og det er kjempe fint å dra på båtturer og leke på stranda der og bade i sjøen og spise middag ute på platen, og ja, jeg gleder meg. Drar dit med båt senere i kveld, så da snakkes vi dere! Slenger med noen bilder som ble tatt for to dager siden da jeg var sammen med Martine og Amalie

New York to Texas

• 28.06.2016, 15:15

Hei og god ettermiddag! Sto egentlig opp for en halvtime siden da, men jaja. Haha. Som sagt, etter jeg kom hjem fra Oslo, har dagene vært veldig kjedelige. Jeg bare venter på at noe spennende skal skje. Jo, jeg var jo på "jentekveld" til Martine i går da, sammen med Lisen og Amalie. Det var veldig koselig. Er glad i de jentene der altså  Likevel er det mange andre av vennene mine som jobber en god del, eller er på ferie en varmere plass enn her i Brønnøysund. Så da er det bare meg og Netflix som chiller sammen. Neida, jeg var faktisk og trente i går, så jeg er stolt av meg selv. Bruker ikke bare sommerferien på å sløve i sofaen, vet du.

Dere vet at jeg snakket om å dra til New York? Vel, planen nå er å dra til New York og så til Houston, Texas! I´m going home to Texas! Jeg reiser den 20. juli cirka og jeg gleder meg såå masse. Jeg får se det gamle huset mitt, spise på de gamle restaurantene, og gå i den gamle parken som vi hadde utfor huset vårt. Selvfølgelig skal jeg ta med dere på reisen, så dere skal få se hvor jeg bodde før, og favoritt restaurantene mine og så skal dere få se familie vennene mine som jeg har hatt siden jeg gikk i førsteklasse. Så bare følg med her på bloggen!

Uken som gikk #12

• 27.06.2016, 15:16

Ukens tanke: Det jeg tenkte mest var vel hva jeg kom til å gjøre når jeg kom hjem fra Oslo. Jeg bare gruet meg til å kom hjem fra Oslo, fordi jeg har jo ikke så mye annet å gjøre når jeg er hjemme. Venninnen min fra Texas, kommer hit den 14. juli da!

Ukens høydepunkt: Det var kjempe fint vær hele den tiden jeg var i Oslo, 22 grader og sol! Pluss at jeg fikk gjort masse shopping, wii. Da jeg kom hjem lå det også en pakke i posten til meg. Den nye snekkerbuksen min kom! Si ifra, så kan jeg legge ut et "outfit" innlegg med den på.

Ukens nedtur: Jeg hadde en super uke i Oslo, så ingen nedturer var det egentlig. Da jeg kom hjem til Brønnøysund var det dårlig vær da...

Ukens serie/film: Dere vet Modern Family, ja? Sesong 7 har kommet ut, ikke på Netflix, men det blir sendt på tv´en. Onkelen min hadde tatt opp noen episoder fra sesongen, så jeg så noen av dem. Jeg venter fortsatt på at hele sesongen skal komme ut på Netflix.

Ukens sang: "Summer nights" fra grease. Hihi, jeg vet ikke hvorfor jeg ble så hektet på denne sangen den her uken...

Ukens bilde: Det er vel det bilde jeg tok sammen med Amalie da vi besøkte slottet, haha. Hun gardisten var litt skummel, men det er vel en grunn til det. Jeg skulle stille meg på venstre siden av hun (på bildet her, høyre siden), men da sa hun "nei, dere to kan begge stille dere på høyre siden". Jeg tenkte jo ikke at hun kom til å snakke, så jeg skvatt litt, haha!

Ukens mat: Når man er i Oslo så kan man jo ikke gå forbi mcdonalds uten å bestille en burger. Eller kanskje man kan det, men her i brønnøysund har vi jo ikke mcdonalds, så jeg ville være litt usunn. Det er bra vi ikke har burgerking eller mcdonalds her....

Neste ukensmål: Trene to ganger (minst). Det vil si hvertfall to løpeturer! Jeg må klare det!

"Jeg ble angrepet av en bjørn"

• 26.06.2016, 22:20

Hihi, neida, jeg ble ikke angrepet av bjørn. Heldigvis.

Jeg var på fjelltur i dag sammen med Amalie og Maria. Det var vindstille hele veien opp fjellet og det var ekstremt mange fluer som suste rundt hodene vårres hele tiden. Haha, det er utrolig at ingen av oss ble klin gæren. Vi holdt på å bli det, men vi kom oss fint opp og ned fjellet. Eller, jeg sklei litt og klarte å skrape opp arma mi ganske mye så det ser ut som "jeg ble angrepet av en bjørn". Det går fint med meg nå, men jeg slo kneet mitt litt, og jeg kjenner jeg har vondt i det nå, men ja, jeg klarer meg.

Etterpå dro vi tre til svarthoppen å badet, og deretter til Amalie og så film! Jeg har hatt det kjempe koselig sammen de to i dag. I morgen må jeg stå opp tidlig fordi jeg må til Sandnessjøen til kjeveortopeden... Haha! Lurer virkelig på hvordan det kommer til å gå fordi døgnrytmen min er snudd helt på hodet. I går la jeg meg ikke før klokka 3 på natta. whoops.

Så ja det blir "tidlig kveld" på meg i dag. See you later alligator

This week in snapchat

• 24.06.2016, 15:44

Om noen timer sitter jeg og onkelen min på flyet på vei hjem til Brønnøysund. Denne uka i Oslo har vært fantastisk og jeg er så glad jeg fikk oppleve det å få gå i byen alene. Det var spennende å gå rundt omkring i Oslo og finne veien selv og prøve å ikke gå seg vill. Jeg klarte å gå meg vill i går, men så hadde jeg jo min trofaste venn, google maps, på mobilen. Haha, for å oppsummere denne uka, tenkte jeg å dele bildene som ble tatt på snapchat denne uka. Jeg bruker snapchat hele tiden jeg, hihi. Ja, men vi snakkes i Brønnøysund dere! Hadebraa

Nå er jeg ferdig...

• 23.06.2016, 17:15

...forhåpentligvis.

Jeg er så lei av shopping nå, og baggen jeg tok med til Oslo, er nå full av plastposer med klær og småting. Det er ganske utrolig hvor lang tid jeg bruker inne i klesbutikker. Som for eksempel, i dag, så dro jeg ut på byen i ett tiden. Jeg gikk ned til Akerbrygge, kjøpte meg drikke på starbucks og satt meg ned på en benk å drakk den opp. Da var klokka cirka to. Etter det gikk jeg inn på H&M, og da jeg var ferdig der var klokka nesten 4. Haha, jaa. Tiden gikk i fra meg og det gjorde pengene mine også. Jeg er glad, men lommeboka gråter, hihi.

I morgen reiser jeg hjemover. Hjem til lille Brønnøysund. Skulle ønske jeg kunne bli her litt til, fordi det er kjempe deilig å være alene og slappe av uten maset fra familien. Pluss at det er så lite å gjøre i Brønnøysund at man kan fort kjede seg, men i Oslo derimot så har man alltid noe man kan finne på.

Jaja, nå skal jeg nyte de siste dagene her i Oslo. Skal snart møte tanten og onkelen min og babyen deres som bor et stykke unna her. Vi skal gå en tur, jeg vet ikke hvor, men det blir koselig.

Før jeg logger av her, skal jeg bare minne dere på å melde dere på "ukens blogg konkurranseHER. Jeg trekker en vinner i morgen tidlig før vi reiser hjem. See you later alligator

Bytur med Amalie

• 22.06.2016, 19:55

I morges kjente jeg at jeg ikke gadd å dra ut på byen igjen. Bare tanken på å gå langt og svette ihjel var ikke fristende. Jeg endte jo opp med å dra på byen tilslutt og jeg er glad jeg gjorde det fordi da fikk jeg møtt Amalie! Venninnen min kom til Oslo i dag, og hun og søsteren hennes ble med meg rundt på Karl Johan en stund før de måtte reise hjem med fly.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Da jeg satt i trappene ved Oslo sentralstasjon og ventet på at Amalie skulle komme dit, ble jeg oppmerksom på alle tiggerne som var der også. En av damene kom til meg der jeg satt i trappen. Hun begynte så å ristet i koppen hun hadde i hånda og si noe på et språk jeg ikke skjønte. Jeg sa på engelsk at jeg desverre ikke hadde noen småpenger jeg kunne gi henne. Fortsatt sto hun forran meg og ristet i koppen sin. Jeg sa igjen, "no I´m sorry," og ristet på hodet. Hun så surt på meg, og gikk videre. Det hun ikke visste, var at jeg så at hun tok ut en I-phone 6 fra lommen sin da hun gikk ned trappene. Hun hadde en I-phone 6. En I-phone 6 folkens.

Unnskyld, men har man så mye penger at man får råd til å kjøpe en I-phone, burde man tenke litt på hva som er viktigst for å overleve i samfunnet. Jeg sier ikke at jeg ikke synes synd på de som må bo på gatene, men det er noen av tiggerne jeg blir litt skeptiske på. Altså det at noen folk plager andre og maser etter småpenger, det irriterer meg. Akkurat hun dama der, hun irriterte meg. Jeg hadde nesten lyst til å gå å spørre henne "hvor fikk du tak i den mobilen? Har du råd til den?" Men jeg gjorde ikke det da...

Ellers har dagen min vært fin, haha. Jeg og Amalie og søsteren hennes gikk til slottet og tok bilde med en gardist. Så stoppet vi innom "Joe and the Juice" der hvor jeg drakk en juice som heter Ironman. (Anbefaler den hvis du drar innom den kaféen noen gang.) Tilslutt måtte de dra, og nå sitter jeg i sofaen i leilgheten. Så planen for resten av dagen å bare chille max og så dra ut å spise pizza nå snart.

Hva har du gjort i dag?

Så mye å se på

• 21.06.2016, 18:00

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Det er utrolig mange forskjellige folk man kan møte på her i Oslo. Som for eksempel da jeg gikk inn på BikBok, kom det ei ganske så full dame inn på butikken også. Jeg kunne se at de som jobbet i butikken var veldig ukomfortabel og visste ikke helt hva de skulle gjøre. Hun damen gikk rundt i butikken og sang litt for seg selv, og det luktet sterkt av røyk fra hun. Hun sa til og med til meg at jeg hadde fin t-skjorte, haha!

Og så, på trikken, på veien hjem, satt det en mann med ørepropper i ved siden av meg og satt og danset for seg selv med øynelukket. Haha, jeg er ikke vant til at det er så mange mennesker på en plass! I brønnøysund, i gatene der, bruker det som regel bare å være et par mennesker som vandrer rundt, men her i Oslo er det så mange at man plutselig kan gå seg i vill i folkemengden.

Det var mange gateartister i gatene på karl johan også! Han mannen på bildet ovenfor, for eksempel, han trikset med glass kuler og kastet dem i luften og rullet dem over skuldrene. Det var veldig kult å se på. Klovner med store ballonger og fargerikt hår gikk i gatene også. Ja, også var det mange turister med selfiestang som tok bilder av seg selv med statuene som sto der, hahah.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Da jeg var å shoppet i dag, så tror jeg at jeg var litt "hippie" inspirert, hihi. Jeg fant disse fine solbrillene ^ også elsker jeg jo slike t-skjorter med skrift på. T-skjorten som jeg har på meg her på bildet, beskriver meg egentlig veldig godt. "I am an explosion of fun". wii <3

Ikke minst var været helt supert i dag da. Hele 22 grader! Jeg svettet bare jeg gikk i t-skjorten min Jeg skal ikke klage for det er så herlig å være her i Oslo når det er så kaldt i Brønnøysund. Når jeg er ferdig på videregående, er jeg veldig sikker på at jeg kommer til å flytte hit. Heldigvis har jeg fortsatt 2 hele dager igjen her i byen, så jeg gleder meg til hva mer jeg finner på! Skal ut å spise nå snart, så vi snakkes dere!

Brente bort litt penger

• 20.06.2016, 17:47

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jeg har fortsatt 4 dager igjen her i Oslo, men allerede har jeg fått shoppet masse og brukt en del penger. Det gikk fint å finne fram til butikkene som lå et stykke unna her, jeg har google maps på mobilen vettu. I løpet av denne uken kommer jeg og den appen til å være bestevenner. Jeg aner virkelig ikke hvor mye tid jeg brukte inne på H&M, men jeg ble rett og slett sliten av å prøve klær. Den blå kjolen til venstre på bildet fikk jeg kjøpt for 50 kr, og den stripete shortsen som ligger under, fikk jeg for 100 kr. Jeg var heldig som dro på shoppingtur akkurat da det var salg i butikkene, hihi.

Nå snart skal jeg ut å spise middag sammen med onkelen min. Jeg aner ikke hvor vi kommer til å ende opp henn, så hvis du har noen gode forslag til resturanger her i Oslo, må du gjerne legge igjen en kommentar! I morgen er det ny dag, og enda en shoppingrunde blir det sikkert på meg. Kan hende jeg skal møte venninnen min som er her i Oslo også. Men ja, See you tomorrow then

First day of my adventure

• 20.06.2016, 11:22

Hei og go morgen til dere!

Nå sitter jeg i leiligheten til onkelen min og skal snart ut en tur. Planen for dagen er å finne fram til butikker og så hjem igjen, klarer jeg det er jeg stolt av meg selv. Jeg syns de trikkene som går her, er litt forvirrende fordi jeg vet liksom ikke hvilken trikk jeg skal gå på for å komme meg til rett plass.

Jeg fikk ikke blogget noe i går fordi da vi kom hit var klokken halv 12 på natta, haha. Turen hit gikk fint, men det første onkelen min sa til meg da vi satt på flyet var, "ja, nå får vi håpe de har skrudd propellen på flyet ordentlig fast". Selvfølgelig begynte jeg å tenke på hva som kunne skje da hvis de ikke hadde skurdd på propellen ordenltig fast. Heldigvis gikk alt så fint så. Bildene nedenfor er tatt fra i går :)

Før jeg går ut av leiligheten, må jeg spise litt frokost først, så dere får ha en fin dag videre! Adíos amigos!

Processed with VSCO with c1 preset

New york?

• 18.06.2016, 13:24

Go morgen!

Jeg sto opp for en stund siden, og har nettopp spist frokost. Da jeg satt og spiste kom mamma med den gode nyheten, hihi. Vi har noen familievenner som bor i Houston, Texas. Jeg har nevnt henne før her på bloggen, men bestevenninnen min, Isabella, og familien hennes, kommer hit! De kommer for å besøke oss her i Norge og etterpå skal jeg kanskje reise til New York sammen med dem! Da får jeg reist litt i sommer alikavel!

(Bildene er hentet fra weheartit)

Det blir så gøy å få besøke New York igjen. Jeg skal innom hollister, american eagle, victorias secret, osv. Jeg håper virkelig jeg får dra til New York da, for ellers gleder jeg meg til ingenting... Vi for se hva som skjer, jeg skal holde dere oppdatert!

Skal du reise noe i sommer?

emmadrevvatne

Heii - Jeg er en 17 år gammel jente som bor i lille byen Brønnøysund. Har blogget i cirka et år nå, og skriver for det meste om det som skjer i hverdagen min. Jeg håper du liker bloggen min! :)