Hemavan through my phone

• 16.12.2017 kl.17:39

Det har vært så utrolig gøy å stå slalåm sammen med Martine og Andrea i dag! Vi sto opp ganske sent og var ikke ute av døra før i tolv tiden, men vi har stått i bakkene helt fram til nå. Jeg er stolt av å si at jeg datt ikke en eneste gang mens jeg sto slalåm, haha. Her i Hemavan har de fått opp både gondol og sånn benk man sitter på for å komme seg til toppen av bakkene. Det var veldig morsomt å sitte i gondolen for det var veldig deilig å bare slappe av mens vi sakte, men sikkert dro oppover. Vi var også på kafeén som var oppe i en av bakkene og drakk kakao. Den ser veldig god ut, men helt ærlig smakte den ikke så godt. Den var utrolig salt, nesten som om de hadde tatt feil på salt og sukker. Heldigvis gjorde hamburgeren vi spiste ved sentrumsliften opp for kakaoen. Det var så godt! Nå skal vi fem jentene derimot snart på butikken å handle litt til middagen vi skal lage senere i kveld og deretter bare slappe av her på hytten. Takk for en vellykket dag på slalåm jenter

• Pizza i Hemavan

• 15.12.2017 kl.21:57

God kveld dere! Nå har vi jentene nettopp spist oss mette på pizza som vi lagde istad. Vi kom fram til Hemavan i syv tiden og dro rett til matbutikken her i området å handlet før vi dro til hytten til Lisen. Selve kjøreturen gikk veldig bra faktisk. Andrea var veldig flink til å kjøre og veiene var ikke så glatte. Da vi kom til hytten var det utrolig masse snø forran hele døren og vi måtte måke oss fram for å få åpnet hoveddøren. Deretter pakket vi ut av bilen og lagde oss middag sammen. I morgen er planen å stå slalåm og bare nyte denne lille ferien vi har her i Sverige. Jeg gleder meg sånn til å stå i bakkene sammen med venninnene mine! Men nå skal jeg legge fra meg pc´en og slutte å være så usosial. Jeg sitter nemlig i sofaen og får låne pc´en til Lisen for å oppdatere dere litt, hehe. Vi blogges senere!

• Jentetur til...

• 14.12.2017 kl.19:18

Bildene er fra weheartit

Heii dere! Nå er det snart helg faktisk og jeg har kommet meg gjennom 2/3 av prøvene denne uken. Jeg har stresset helt siden mandag med pugging og lesing av fagstoff, men nå kan jeg endelig se lyset i enden av tunnelen, haha. Det er bare norsk heldag jeg har igjen, som er i morgen. Etterpå, etter skolen, skal venninnene mine og jeg på tur sammen og blir borte hele helgen. Vi skal på jentetur til..... Hemavan i Sverige! Herregud som jeg gleder meg. Det er dette jeg har sett fram til hele denne uka og det kommer til å bli så gøy! Vi skal bo på hytta til Lisen som er veldig nært slalåmbakkene, så slalåm skiene skal jeg selvfølgelig ha med meg. Baggen er pakket ferdig så nå er det bare å se frem til avreisen i morgen ettermiddag, wiiii. Nå skal jeg derimot snart på gruppetreningen som heter "minibands" sammen med venninna mi, Martine. Det blir moro! Jeg ønsker dere en fin kveld videre

// Hey guys! The weekend is almost here and I have been through 2/3 of the tests that I have to take this week. I have been stressing ever since Monday with reading boring school subjects, but now I can finally see the light at the end of the tunnel, haha. I only have a norweigan test left, which is tomorrow. Afterwards, after school, my friends and I are going on a trip together and we will be gone the whole weekend. We are going on a girls trip to... Hemavan in Sweden! I am so excited. I have been looking forward to the trip the whole week and it is going to be so fun! We will live at Lisen's (my friend's) cabin which is very close to the ski slopes so my slalom skis are coming with me of course. My bag is packed so now I only have to look forward to our departure tomorrow evening, wiiii. Now, however, I am going to go to a group training session called "minibands" with my friend, Martine. That will be fun! I wish you all a nice evening

• 14.12.2017 kl.19:18
  • 4 kommentarer
  • Guess where I'm going...

• 19.05.2017 kl.14:55

Det er jo som sagt ikke lenge til sommerfeire, tenk det, herregud. Jeg er snart ferdig med andre året på videregående og har bare et år med skole igjen før jeg kanskje flytter hjemmefra! MEN, i sommer skal jeg til et eksotisk sted sammen med venninna mi fra USA og faren hennes. Et av stedene jeg skal til er mest kjent for Hello Kitty, manga tegneserier, sumobryting og sushi. Vet du hvor jeg skal?

Hvis du gjettet Japan da har du rett! Jeg skal til Japan i sommer, men ikke bare det landet, jeg skal nemlig til Korea (sør-korea) også! Tanken på å reise dit begynte bare som en samtale evne mellom meg og venninna mi fra USA da hun var her i Norge for noen uker siden. Nå er billettene bestilt, tror jeg, i hvertfall er det bestemt en dato når jeg skal reise fra Norge. Jeg gleder meg så mye! Nå har jeg noe stort jeg kan glede meg til og som kan hjelpe meg å motivere meg selv nå i eksamenstiden og de siste ukene før skoleslutt. Planen er at jeg skal reise til Tokyo fra enten Amsterdam eller Stockholm, så det blir litt av en adventure, spør du meg, hihi!

Bilde hentet her: https://lvs.luxury/destination/japan/

• 19.05.2017 kl.14:55
  • Flere bilder fra helgen

• 15.05.2017 kl.12:49

Her kommer en haug med flere bilder som ble tatt i helga! Bildene er fra da vi var i selskapet til Jonette etter at vi hadde vært i kirka å sett henne bli konfirmert. Som jeg sa i forrige innlegg spiste vi utrolig mye god mat og familien til konfirmanten hadde også lagd en sanghefte med noen sanger som vi sang sammen under måltidene. Jeg og resten av familien fra Brønnøysund hadde det så koselig de få dagene vi hadde sammen med de i Bodø så det var selvfølgelig litt trist å måtte si hade i går kveld, men heldigvis møter vi dem sikkert igjen om ikke så lenge. <3

Vi reiste fra Bodø klokka 10 og landet i Brønnøysund for ikke så lenge siden. Jeg har faktisk en skoletime jeg må rekke snart så jeg skal sykle til skolen om ikke så altfor lenge. Jeg kan jo ikke få for mye timefravær vet dere, haha. # flinkskoleelev. Det er bare en time da, så det skal jeg nok klare å overleve. Håper jeg. Vi sees!

• 10 kommentarer
  • Konfirmasjonsdagen

• 14.05.2017 kl.20:32

Det var utrolig deilig å endelig få ta av seg bunaden etter å ha hatt den på i hele dag. Det føltes nesten ut som om kjolen var en slags uniform for det var jo så mye å huske på når man skulle ta den på seg. Det er ikke bare å ta på seg kjolen selvfølgelig, alt av sølje og annet "utstyr" må til også. Nei som sagt, det var en lettelse å få bytte kjolen til noe mer behagelig så nå sitter jeg i sofaen i en joggebukse og en genser.

Dagen i dag har vært utrolig fin da! Først var vi i kirken og så var det en stor selskap etterpå. Det var mange i familien som holdt fine taler for konfirmanten og selve maten vi spiste var kjempe god. Ja, jeg fikk i meg masse kake også, hihi.

Nå skal jeg snart på kino med onkelen, broren og morfaren min da. Vi skal se "King Arthur - Legend of the Sword", så nå må jeg snart avslutte innlegget her. I morgen tidlig reiser vi tilbake til Brønnøysund, skulle så gjerne ønske jeg kunne ha vært her litt lengre...jaja. Vi blogges sikkert ikke før jeg er hjemme igjen, så vi sees da!

• 14.05.2017 kl.20:32
  • Bodø

• 13.05.2017 kl.22:17

Heii dere!

Nå er jeg godt plassert forran tv'en å ser på eurovision sammen med familien. Hvem heier dere på? Favoritt sangen min er den fra Moldova og Portugal! Da vi kom fram til Bodø var vi å spiste middag hos Jonette (hun som skal konfirmeres imorgen). Det var veldig koselig å møte alle som var der og maten som vi ble servert var kjempe god altså. I morgen skal vi i kirken og så i selskap etterpå, så det blir gøy! Gleder meg til vi blir servert kake da for det var jo derfor jeg kom hit, hihi, neida jeg tuller bare...eller gjør jeg det? Anyway, under ser dere noen bilder som ble tatt på turen hit. Det var min søte lillebror som tok de fleste av bildene så jeg kan jo ikke ta all æren for de fine bildene, haha. Men dere nå skal jeg se videre på eurovision! Vi sees i morgen <3

• Avreise

• 13.05.2017 kl.14:54

Nå er det like før vi kjører til flyplassen og tar fly til Bodø. Kosebuksa er på, og baggene er pakket og klar. Jeg gleder meg så mye til å møte resten av familien som er der allerede og så møte konfirmanten selv da! Alt som trengs nå før vi drar er bare å gå tur med hunden og så levere han til de som skal passe han for oss i helga, nemlig tanten og onkelen min. Pc'en blir jeg ikke å ta med på turen for det blir litt mye å bære på ettersom vi skal bare være borte i noen dager, men jeg skal prøve å oppdatere dere fra mobilen of course. Vi sees i Bodø fininger!

• #TB - Summercamp in USA

• 23.04.2017 kl.16:50

Heii dere!

Istad da jeg holdt på å rydde rommet fant jeg en bunke med bilder fra da jeg var i USA på sommerleir i 2014. Altså, tenk at det er faktisk 3 år siden jeg tilbrakte to uker ute i ødemarka i Texas. Jeg har så mange fine minner derfra, men jeg husker også at det var da jeg ble bitt av en skorpion, haha...Likevel skulle jeg så gjerne ønsket at jeg kunne ha vært tilbake der nå! Venninna mi som jeg besøkte i USA den gangen kommer faktisk hit til Norge i neste uke. Herregud som jeg gleder meg til å se henne igjen! Hun har vært i Norge flere ganger, og det er alltid like gøy å få besøk av hun. Enn så lenge kan du se på bildene fra sommerleiren som ligger under her så skal jeg oppdatere dere når hun er her i Brønnøysund!

- Lille baby Emma på 14 år som ikke hadde begynt med regulering enda -

- Det huset der mellom trærne var hvor jeg bodde da jeg var på sommerleir-

- Her er de jeg var sammen med på sommerleiren! Ser du meg blant gjengen?-

• 23.04.2017 kl.16:50
  • -Going home-

• 15.04.2017 kl.18:04

Nå er det like før vi setter oss i bilen og setter kursen for Brønnøysund. We are going home! Jeg har hatt det kjempe fint her i Drevvatne og vi skal garantert tilbake om ikke så altfor lenge. Akkurat nå derimot må jeg hjem for å forberede meg til skoleuken som kommer, haha. Jeg må gjøre meg mentalt klar... Nedenfor er bilder fra skituren vi var på før i dag og for alt jeg vet kan det hende at dette var siste skitur før sommeren hvis vi ikke skal tilbake igjen om noen uker da. Men dere, vi skal dra nå så vi sees når jeg er hjemme igjen! <3

• Ut på tur

• 14.04.2017 kl.19:24

Heii søte dere!

Vi kom hjem fra skitur for ikke så veldig lenge siden, så hele dagen i dag har jeg brukt til å være ute og gå på ski sammen med familien. Altså, jeg skal ikke si at det var lett å gå på ski hele veien, for jeg ble så frustrert noen ganger da skiene mine sklei hver sin vei og jeg datt gang på gang. Ja, det var noen ganger der jeg bare tok av meg skiene og begynte å gå oppover i bakkene for jeg var så drittlei av å bruke alle kreftene mine til å passe på at jeg ikke sklei bakover. Huff, men det var fint når vi kom frem til stoppestedet vårt tilslutt da og grillet pølser og marshmallows. Lille Texas (hunden min som du kan se ovenfor på bilde nr. 6) var ihvertfall utrolig glad hele turen fordi han fikk være med oss og springe løst uten å være i bånd. Han passet også på oss og de gangene jeg datt på ski peip han og sprang til meg for å forsikre at det gikk bra med meg, haha. Nei, jeg har hatt det bra i dag altså, det er ikke så mye å klage på! I morgen ettermiddag drar vi hjemover og da har jeg heldigvis enda to dager jeg kan slappe av på før det er rett på skolehverdag igjen. Men nå er det snart middag her i huset, så jeg ønsker dere en fin kveld videre, I'll see you soon!

• 2 kommentarer
  • Offline

• 13.04.2017 kl.16:15

Nå er vi godt plassert her i hytta etter å ha gått en liten skitur rundt omkring i området. Vi kom fram til hytta i tolv tiden, og har siden bare vært ute og nytet det fine været. Det er faktisk utrolig varmt ute når man først er i sola! Jeg er så glad jeg får tilbringe resten av påskeferien her i Drevvatne isteden for hjembyen for i Brønnøysund er det ikke like fint når det gjelder været. I morgen blir det garantert enda flere skiturer og jeg gleder meg til å få gå ute i naturen og grille pølser og slikt. Enn så lenge skal jeg legge fra meg alt som er koblet til nett og gå ut å sette meg i solen. Det er jo så deilig å være litt "offline" når man først har muligheten til det! Jeg håper dere har en fin dag videre, så blogges vi snart igjen! :)

• Sweden - day 4

• 02.03.2017 kl.20:35

Heii dere!

Nå er jeg godt plassert i senga her på hotellrommet med pc'en i fanget mens de andre er på et diskotek en eller annen plass her nærheten. Det er så deilig å endelig få bruke pc'en haha, har brukt mobilen de siste gangene for å legge ut innleggene mine, men nå utnytter jeg det gratis'e nettet her på hotellet og ser på serie mens jeg blogger. Vi er på hotell siden vi måtte flytte ut av hytta da noen andre skulle bo der nå. Jeg er så utslitt og kjenner egentlig at jeg begynner å bli litt lei av å stå slalåm....Likevel er det jo utrolig gøy å suse ned bakkene da!

Anywaaay, I går kveld møtte jeg to av mine bestevenninner, Martine og Lisen. Hytta som jeg bodde i lå ikke langt unna hyttene deres så de kom å "hentet" meg ved hytta mi og vi tre dro til hytta til Lisen. Det var kjempe koselig å få møte dem for uten om i slalåm bakkene!

Nå skal jeg bare slappe av til de andre kommer også er det bare å legge seg og våkne i morgen med en helt ny dag for mer slalåm, wiiiii... Vi skulle egentlig dra i dag etter slalåmheisene stengte, men vi har ombestemt oss og skal nå dra på lørdagen tror jeg. Joda, jeg ønsker dere en fin kveld videre og så blogges vi om ikke lenge!

Processed with VSCO with b5 preset

• 02.03.2017 kl.20:35
  • 8 kommentarer
  • -Snøstorm-

• 28.02.2017 kl.17:57

Day 2 in Sweden har vært jævlig, beklager språkbruket, men herregud, det var storm ute og ikke noe gøy å stå slalåm i dag. Altså, det var ganske fint vær i elleve-tolv tiden, men etter det ble bare vinden sterkere og sterkere. Jeg holdt jo på å blåse bort ved toppen av bakkene og det var iiiiskaldt! Da jeg og mamma skulle hjem til hytta hadde vi sånn flaks at vi satt bilen fast i snøen og måtte ut å måke snø rundt bilen. Det føltes ut som det tok en evighet, men vi fikk ikke bilen løs. Heldigvis kom det et par svensker og hjalp oss med å få bilen opp bakken. Vi hadde aldri klart det uten dem!

Akkurat nå er det -4 grader ute og skikkelig storm. Jeg holder på å lese boka mi og kjenner at jeg fortsatt fryser i hele kroppen. Huff altså, jeg håper virkelig det blir bedre vær i morgen, men det er meldt stygt vær helt fram til helgen, og da er vi ikke her... Jaja, jeg håper iallefall dere har hatt en bedre dag enn det jeg har hatt!

Processed with VSCO with a5 preset

• 28.02.2017 kl.17:57
  • Slalåm in Sweden

• 27.02.2017 kl.19:38

Heii dere!

Day one in Sweden har vært fantastisk så langt. Det er så utrolig gøy å stå slalåm her i bakkene og spesielt sammen med venner fra klassen! Jeg møtte både Martine og Lisen i bakkene, og vi tre dro å møtte enda flere som vi kjente. Nå kjenner jeg at jeg gleder meg sykt til russetiden for da skal jeg tilbake til Sverige med enda flere fra skolen.

Vi ble jo så klart utrolig sliten etter en stund, så jeg og family'en spiste lunsj på kafeen ved sentrumsliften. Deretter var det ut igjen og renne ned bakker til heisene stengte. Akkurat nå sitter jeg i sofaen med hytten for meg selv mens de andre er å bader i et badebasseng et stykke unna her. Jeg kjenner jeg er utrolig sliten i beina mine, men i morgen er det bare å bite tennene sammen og stå slalåm enda mer, haha! Ha en fin kveld videre! :)

Processed with VSCO with a5 preset

• 27.02.2017 kl.19:38
  • -Sweden-

• 26.02.2017 kl.20:51

Nå er vi endelig godt plassert i sofaen her på hytta. Det er faktisk en ganske fin hytte og er mer en nok plass for maks 4 stykker... haha. Siden vi er 7 stykker er det akkurat nok plass til å bevege seg litt rundt her inne, men vi klarer oss! Vi kom hit i 5 tiden faktisk og har siden bare slappet av og vært på butikken en tur. Mamma holder på å lage middag nå mens vi spiller litt "rykte går". I morgen er det bare å kle på seg ullklær og dra rett bortover til skibakkene fordi vi bor rett ved siden av! Slalåm here i come, hihi.

• 4 kommentarer
  • For ett år siden i dag

• 19.02.2017 kl.13:12

Tiden flyr som bare det og det føles ut som jeg ikke får med meg alt som skjer rundt meg. Det er faktisk mer enn ett år siden jeg begynte å blogge, så - happy 1 year anniversary til meg, wiii. For akkurat ett år siden i dag var jeg i Oslo sammen med familien min. Vi tok en tidlig vinterferie og planen var å dra først til Oslo og være der noen dager før vi dro videre til Thailand. Det var min første flytur alene til Oslo faktisk, haha. Familien min hadde allerede kommet fram til Oslo og jeg måtte vente en dag for å ta fly fordi jeg ikke kunne ta samme fly som dem. Jeg hadde aldri reist alene før og selv om det var bare en direkte flytur til Oslo var jeg kjempe nervøs for at jeg skulle gå på feil fly. Ja det gikk nå bra, og jeg savner den turen vi tok til Thailand! Skulle ha gjort hva som helt for å dra tilbake dit akkurat nå....

Her er innlegget jeg skrev for akkurat ett år siden: "I have arrived in Oslo".

• 10 kommentarer
  • Julemesse i Drevvatne

• 26.11.2016 kl.18:37

Nettet her i huset funker så utrolig dårlig, så det er så vidt jeg får skrevet dette innlegget før hele nettverket kræsjer. Det sier kanskje litt hvor avhengig jeg er av internett, haha. Til mitt forsvar så har jeg vært ute mye i dag, vært på julemesse og spilt brettspill. Jeg har ikke sittet inne hele dagen heller da. Det var veldig koselig på julemessen selv om det var faktisk utrolig mange folk i det lille lokalet. Jeg spiste en veldig god kake og de yngste i familien brukte alle pengene sine på lotteri. Nå snart skal jeg spise pinnekjøtt og drikke masse brus, så drar vi hjemover i morgen. Jeg gleder meg til å komme tilbake hit i juleferien for å gå på skiturer og stå på skøyter. Det blir utrolig gøy! Det er litt snø på bakken nå, men om ikke lenge blir det så mye snø at vinduene i første etasje blir dekket. Da er det perfekt til å lage en dyp snøhule, haha. Uansett, her kommer en del bilder fra dagen i dag!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

- en litt grusom snømann, haha -

- Texas elsker snø, med en gang vi kom fram til hytta i går kveld sprang han ut i snøen, haha søte hunden min-

• 26.11.2016 kl.18:37
  • 2 kommentarer
  • Kind of a winter wonderland

• 25.11.2016 kl.20:10

Nå er jeg endelig framme på hytten her i Drevvatne! Det tok cirka 3 timer å kjøre hit, men jeg sov nesten hele turen. Heldigvis rakk vi alle ferjene, og vi ble ikke stående i noen lang bil kø. Vi kjørte ifra mye regn i Brønnøysund til snø og slapseføre her i Elsfjorden. I morgen skal vi på noe slags julemesse tror jeg. Det blir gøy! Pluss at det er sagt at det skal bli litt mer oppholdsvær, så da kan vi være ute å leke i snøen, haha.

Før i dag hadde jeg presentasjon på skolen. Kjenner dere meg vet dere at jeg hater egentlig å stå forran publikum og framføre, men det gikk bra! Heldigvis er jeg ferdig med det nå, så jeg slipper å stresse mer. Jeg er et skritt nærmere julefeire, wii.

Nei, nå må jeg hjelpe Mamma å bære ut mer greier ifra bilen før vi tar helt kveld her i huset. Jeg ønsker dere en fin kveld, så blogges vi i morgen

• 25.11.2016 kl.20:10
  • Oppsummering av Oslo turen

• 16.10.2016 kl.20:26

Jeg har hatt det så utrolig bra sammen med venninnene mine de siste dagene i Oslo. Jeg elsker alle de snuppene, herregud, jeg vet ikke hva jeg skulle ha gjort uten dem. Blogging ble det dessverre ikke mye av siden jeg ikke hadde med meg pc'en, men nå har jeg tenkt å oppsummere turen for dere med bilder!

Vi shoppet for det meste de to første dagene, men så den siste dagen var vi litt på sightseeing i byen. Dette blir ikke den første turen sammen med mine jenter tror jeg. Flere turer i fremtiden blir det sikkert! Først må jeg bare tjene litt mer penger, for huff, jeg har tømt lommeboka helt etter denne turen....Haha, dere skulle ha sett kofferten min i morges. Jeg fikk den nesten ikke igjen etter alle tingene jeg hadde kjøpt. Nå har jeg iallefall mye nytt jeg kan vise fram på skolen, hehe. Uansett, her er bildene fra turen vår, enjoy!