Train ride

• 29.07.2017 kl.11:46

OLYMPUS DIGITAL CAMERA Processed with VSCO with a5 preset

Jeg har ikke peiling på om dette innlegget kommer til å bli lagt ut mens jeg sitter her på toget, for nettet suger. Skulle prøve å laste opp noen bilder som jeg tok istad, men det kommer bare opp bare en sånn figur -   Ugh, det irriterer meg. Jaja, men ihvertfall, nå er vi på vei til Mosjøen (med tog) hvor vi skal hente bilen vår for så å kjøre til Drevvatne. Vi er framme ved hytten vår om et par timer. Der skal jeg være fram til torsdagen i neste uke og så reiser jeg en tur til Brønnøysund for å møte noen venninner. Så skal jeg tilbake til Drevvatne og deretter til Trondheim for å ta fly til Rhodos. Haha, hele denne sommeren har vært bare reising, men jeg klager ikke! Anyway, vi blogges når jeg kommer frem

UPDATE: Prøvde å laste opp bildene fra mobilen min med 4g, men det funker fortsatt ikke.... Jeg får laste dem opp når jeg kommer frem. Enn så lenge får dette innlegget bare være tekst og ingen bilder. Sorryyy.

• 29.07.2017 kl.11:46
  • Trondhjæm

• 28.07.2017 kl.16:15

Heii fra Trondheim!

Akkurat nå ligger jeg i senga her på hotellrommet etter å ha vært ute i byen sammen med gjengen min. I går da jeg kom til Værnes ble jeg møtt av de tre som hadde ventet på meg på Starbucks i over en time. Deretter var vi å spiste på Egon før det ble tidlig kveld, jeg sovnet mellom sju og åtte, heh... I dag har vi fire vært å shoppet litt. Jeg kjøpte meg nye bukser! Alle de andre buksene jeg eier har hull i dem, så jeg trengte nye. Haha, ok men akkurat det er jo kanskje ikke så interessant å lese om. Uansett, vi var også å så oss litt omkring rundt Nidarosdomen før vi dro tilbake på Egon, Ingrid sin favoritt restaurant, og spiste lunsj. Senere i kveld skal vi på kino å se "Grusomme meg 3". Steve Carell er skuespilleren som spiller hovedrollen, og han er min favoritt i kjendis verdenen. Han spiller også i serien "the office", så om du ikke har sett den anbefales den virkelig! Den er utrolig morsom og pappa elsket serien også. Ja, anyway, i morra reiser vi videre til Drevvatne for å møte resten av familien. Vi skal feire bursdag og få vite hva navnet er til den lille baby'en til den yngste tanta mi. Jeg gleder meg!! <3

• Stresset hele veien til Norge

• 27.07.2017 kl.10:22

Med fett hår og sliten kropp har jeg endelig kommet meg til Oslo... Herregud. Det har bare vært stress i et sett fra New York til Norge. For det første klarte jeg ikke å legge kofferten min i bagasjehyllen på flyet fra USA for den var så tung... pluss at det var en hel haug med mennesker bak meg som sto i midtgangen å skulle forbi til setene deres. Så der sto jeg, sveklingen med den turkise kofferten helt til en snill mann som snakket engelsk lurte på om jeg ville ha hjelp. Jesus, det var flaut. Selvfølgelig stoppet ikke de flaue hendelsene der da. For da jeg skulle av flyet og skulle ta ned kofferten fra bagasjehyllen så klarte jeg nesten å slå ei stakkars dame i hodet med kofferten, haha, herreguuuud. Jeg dør av flauhet bare ved å tenke tilbake på det. Selvfølgelig utbrøt jeg med en gang "sorry!" og hun svarte "it's okay", men mannen til damen stirret meg ned med et stygt blikk så jeg pilte meg ut av flyet uten å se tilbake. Passkontrollen her i Oslo gikk bra, det tok bare 2 sekunder å komme seg igjennom. Deretter måtte jeg gjennom sikkerhetskontrollen. Jeg tenkte jeg kunne endelig slappe av etter det, men det visste seg at jeg ikke kom meg gjennom tollen for det var noe tull med billetten min. Derfor måtte jeg gå ut av flyplassen, og så gjennom sikkerhetskontrollen for andre gang. NÅ er jeg endelig plassert her en plass i Oslo lufthavn. Jeg har ikke fått vite gate'en min enda, så derfor må jeg vente nesten 2 timer for å board'e flyet, yaay...Nå skal jeg gå å kjøpe meg en pepsi max for det er 20 dager siden jeg sist drakk det!!

• Big gay icecream

• 26.07.2017 kl.22:48

Tid i New York - 16:43

Heii dere, jeg fikk litt tid til å blogge nå, men siden denne flyplassen har det sånn at man får bare lov å bruke gratis nett i bare en halvtime, skal jeg prøve å skrive ferdig dette innlegget i tide. Jeg har faktisk akkurat kommet meg til gaten min her i New York og sitter ned blant alle menneskene som er her også. De skal til Stockholm. Jeg trodde først jeg hadde gått til feil gate, men det er bare det at jeg er veldig tidlig for flyet mitt går ikke før i 7 tiden, hehe.... Før i dag var jeg og Isabella å spiste iskrem på et plass som het "Big Gay icecream". No joke, det var det butikken het, men herregud så utrolig god iskrem de hadde! Jeg kjøpte "Rocky Road" iskrem, som var sjokolade iskrem med marshmallows og nøtter. NAM. Det er trist å forlate Isabella og Beth her i New York, men forhåpentligvis ser jeg dem snart igjen. Jeg er så utrolig heldig som har venner som dem og at jeg fikk dra på denne turen. Men nå skal jeg hjem til Norge, og jeg gleder meg til å møte familien min igjen!

• 3 kommentarer
  • siste stopp for denne turen

• 25.07.2017 kl.22:48

Snart skal jeg hjem til Norge... Jeg reiser allerede i morgen :( Det er så rart at denne turen har tatt slutt så fort. For meg føles det ut som om det var i går jeg satt i stua hjemme i Norge og gruet meg til å reise helt til New York alene. Nå skal jeg reise fra New York, helt alene. Isabella og Beth er her sammen med meg for de skal følge meg til flyplassen for å passe på at jeg ikke havner i noe trøbbel eller går på feil fly, haha. Enn så lenge skal vi snart spise middag før jeg og Isabella drar å ser skuespillet "Hamilton". Beth fikk tak i billetter fra en auksjon, så nå er jeg så heldig å få se skuespillet pluss å få lov å gå bak scenen etterpå! Uansett, tidligere i dag var vi å gikk litt rundt i Times Square og jeg tok med meg hjem den fine grønne genseren jeg har på meg i bildet over. Den er fra Hollister. Vi var også å spiste "lobster roll", altså hummer i pølsebrød. Jeg vet det høres veldig rart ut, men det er så utrolig godt! Men dere, vi skal spise middag nå. Om jeg ikke blogger før jeg reiser i morra, sees vi i Norge!

• 0 kommentarer
  • Day 2 - Houston

• 24.07.2017 kl.03:25

Nå har jeg faktisk bare 7% strøm igjen på pc'en så det er spørs på om jeg får lagt ut dette innlegget før den skrur seg av. Jeg har nemlig akkurat pakket ferdig, og dumme meg har lagt laderen til pc'en nederst i kofferten, så jeg vil helst ikke pakke ut alt sammen... Kjapp oppdatering. I dag så våknet jeg av at hunden til Isabella peste rett i anstike på meg. Hun kom løpende inn i rommet jeg sover i og sto ved senga mi å pustet på meg, haha. Så det ble en tidlig start på dagen. Etter å ha spist frokost dro jeg på shopping med Beth og kjøpte en fin kjole og noen fine t-skjorter. Selv om jeg var litt redd for å ikke få plass til alt i kofferten så klarte faktisk Jim å presse alle klærne mine i den lille kofferten min! Takket være han slipper jeg å legge noe igjen. Nå skal vi snart ut å spise middag, før vi må legge oss tidlig siden vi må stå opp klokka 07 i morra for å dra til flyplassen.... ÆH jeg har bare 5% igjen på pc'en!! Vi snakkes i New York når jeg har fått ladet pc'en min!!

Snuppa måtte stå på badekaret for å ta bilde i speilet, sier litt hvor lav jeg faktisk er....

• Her bodde jeg i 12 år

• 22.07.2017 kl.03:46

Tid i Houston, Texas : 20:46

Heii fra Houston, Texas!

Nå har jeg nettopp vært ute å spist pizza sammen med Isabella og familien hennes. Vi møtte bestemoren og en av tantene (pluss familien til tanten) til Isabella. Vi landet i Texas i tre tiden på ettermiddagen i går og da vi kom frem til "Nottingham" gaten, der hvor Isabella bor, la vi igjen bagasjen før dro vi å kjøpte "hurtigmat". Ikke på Mcdonald's, men på en plass som heter Chick-fil-a. De har utrolig fritert kylling der, hihi. Så slappet vi litt av før en av de andre tantene (ikke hun vi nettopp spiste middag sammen med) kom på besøk og vi snakket litt med henne før hun tok oss med for å kjøpe iskrem.

I dag derimot våknet jeg klokka ett på ettermiddagen på grunn av at jeg hadde litt jetlag... Så det ble en sen start på dagen, men etter vi hadde spist frokost, dro vi til en butikk som heter "Target" hvor jeg kjøpte den søte kjolen jeg har på meg i bildene i dette innlegget. I tillegg kjøpte jeg noen godsaker jeg skal ta med meg hjem til Norge, hehe. Deretter dro vi til Starbucks før vi tilslutt spiste middag på en restaurant i byen, som sagt. Nå ligger jeg endelig i senga her i gamle huset hvor jeg bodde fra da jeg var baby til jeg var 12 år. Herregud, det er så rart å være tilbake her i huset. Det bringer så mange flotte minner fra da pappa levde sammen med oss i dette grønne huset, og jeg kjenner at jeg savner han utrolig mye. Skulle ønske han fortsatt var her sammen med oss...

• 22.07.2017 kl.03:46
  • 2 kommentarer
  • 10 ting som gjør meg glad...

• 20.07.2017 kl.12:00

Her er et innlegg som jeg har skrevet en god stund tilbake slik at hvis jeg ikke hadde tid til å publisere noen innlegg på bloggen så kunne jeg publisere dette. Nå sitter jeg antageligvis på flyet til USA så derfor tenkte jeg at siden jeg ikke kan blogge på flyet, så kan dere heller lese dette innlegget! Enjoy!

Når jeg kommer hjem etter å ha vært borte en liten stund og hunden min blir så utrolig glad for å se meg igjen at han begynner å hoppe mens han piper av glede. Den hunden er en liten kosebamse som elsker å få oppmerksomhet, og om jeg føler meg litt lei meg en dag, er han alltid der for å muntre meg opp.

Når jeg er på restaurant og maten jeg bestiller kommer ikke så lenge etterpå. Det å se at servitøren kommer med maten min når jeg er skikkelig sulten får meg nesten til å danse en liten "happy dance".

Å drikke et glass iskald Pepsi Max. Helst med isbiter. Damn. Jeg får gåsehud bare å tenke på det, haha. I luv pepsi max.

Å dra på jentetur med jentegjengen. Vi har bare vært en gang i Oslo sammen. Det at vi klarte å få det til er litt sykt for vi er ikke så flinke til å planlegge noe så stort, men da vi var i Oslo den gangen, herregud så koselig det var. Vi dro på shopping og lagde middag i lag. Altså, come on girls, vi må få til noe sånt igjen!

Når jeg hører en så bra sang at den må spilles flere hundre ganger før jeg tilslutt går lei.

Å reise vekk fra Brønnøysund. Don't get me wrong, jeg er veldig glad i denne lille byen, men av og til er det deilig å bare komme seg litt bort selv om det kanskje er bare til hytta som ligger et par timer unna.

Å dra til frisøren. Det beste er når man får sånn hodebunnmassasje når man vasker håret. Jeg får en sånn deilig følelse i kroppen da; det kjennes ut som en slags prikking nedover hele ryggraden, haha.

Shopping. Å kjøpe nye klær gjør meg alltid veldig glad. Spesielt om jeg får kjøpt noe fint på en av mine favoritt butikker!

Å dra på kino å se en bra film. Det er så koselig å dra sammen med familien eller venninnene. For ikke så lenge siden var jeg å så "Spiderman: Homecoming" sammen med onkelen min, broren min og mamma. Den filmen var utrolig bra!

Sist men ikke minst, sol. Solskinn gjør meg veldig glad. Når det er så fint vær ute og så varmt at man kan for eksempel, sitte ute å grille eller dra å bade.

• 20.07.2017 kl.12:00
  • Om meg
  • Japan ➳ USA

• 20.07.2017 kl.07:34

Tid i Kyoto, Japan: 14:34

✈️

Hey readers of this blog, nå er jeg godt plassert her i "United Club" lounge'en sammen med familien jeg reiser sammen med. Siden de reiser first class så får jeg også lov å komme inn selv om jeg ikke er oppgradert. Nå har jeg akkurat hentet et glass cola og litt nudler og skal spise litt før vi reiser avgårde med flyet. Flyturen tar tross alt 10 timer og flymaten er ikke så mye å skryte av. Anyway, vi skal board'e flyet klokka 15:15 så til da skal jeg bare prøve å stappe i meg så mye gratis mat jeg bare orker. Haha, nei jeg tuller, men vi blogges i Houston, Texas peeps!

• 20.07.2017 kl.07:34
  • 2 kommentarer
  • Vaske hendene med hellig skje

• 18.07.2017 kl.15:23

Tid i Kyoto, Japan - 22:20

Hey yo. Jeg vet klokka hos dere er cirka halv fire på ettermiddagen, men her hos meg er klokka faktisk allerede halv elleve på kvelden så jeg skal legge meg om ikke så lenge. Dagen i dag har blitt brukt på å gå rundt omkring i byen, se på flotte, hellige bygninger og å spise masse god asiatisk mat, hehe. Tidlig i dag var Isabella litt dårlig så da dro jeg og Jim ut alene for å se om vi fant en kimono til meg. Uheldigvis kom vi tilbake tomhendt, men da vi kom tilbake var Isabella blitt bedre så da dro vi, som sagt, å så på hellige bygninger. På bildet av Isabella som du ser under her, står hun å vasker hendene i en fontene med en hellig skje. Om jeg forsto det riktig, så betydde de forskjellige skjeene forskjellige ting. En skje kunne bringe deg lykke, en annen kunne bringe deg god helse osv. Da vi var ferdige å se oss rundt i området og skulle til å gå tilbake til hotellet ble vi møtt av to søte hunder som sto å poserte på trappen til utgangen. Det var utrolig mange turister som knipset bilder av hundene, de var jo så søte! Men dere, nå skal jeg pusse tennene og hoppe i senga, for vi har bare i morgen for å se oss litt mer rundt omkring i byen før vi reiser til USA på torsdag og jeg vil ikke sove bort dagen! Vi blogges mer i morgen, natta

• Sushi in Kyoto

• 17.07.2017 kl.15:16

Heii igjen kjære lesere! Akkurat nå sitter jeg faktisk i gangen på hotellrommet for å få oppdatert dere siden jeg må lade pc'en og det er bare en kontakt helt ved siden av døren. Nå har jeg ankommet en helt ny plass her i Japan. Jeg er ikke i Tokyo lenger, men i en plass som heter Kyoto! Vi dro fra hotellet som luktet røyk, til et veldig fint og luksuriøst hotell med balkong for ikke å snakke om kjempe myke senger også, hihi. For litt siden var Isabella, Jim og jeg å spiste sushi på en restaurant her i byen. Vi måtte presse oss gjennom mange trange gater som var fulle av mennekser, men vi fant fram tilslutt selv om vi nesten ga opp håpet om å finne restauranten, haha. Jeg som ikke er så glad i sterk mat bestilte sushi med agurk og egg og la meg bare si, NAM det var utrolig godt! Nå har jeg lyst til å lære meg hvordan man lager sushi selv. Når jeg kommer hjem til Norge skal jeg se om resten av familien er villig til å prøve de også. Det kan da ikke være så vanskelig, eller?

• I'm in Japan!

• 15.07.2017 kl.07:44

Nå er jeg i Japan folkens! Vi kom hit sent i går kveld etter å ha tatt fly fra Korea. Vi skal være her i seks dager før vi reiser til Houston, Texas i USA. På flyet hit var jeg så heldig å ble oppgradert til "first class" sammen med de jeg reiser sammen med. Det var så kult å få sitte framme i flyet og ha egen meny man kunne bestille mat fra. Jeg kunne til og med gjøre sete mitt om til en seng bare ved å trykke på en knapp!  Skulle gjerne ha reist sånn hver gang jeg er på tur, haha. Da vi kom til hotellet vårt fant vi fort ut at det var lov å røyke her på hotellet og det likte ikke Beth og Jim, foreldrene til venninna mi. Uheldigvis får vi ikke byttet hotell siden det er hellig dag her i Japan, så vi er stuck her. For min del går det greit. Utsikten fra hotellrommet er fantastisk og vi fikk til og med en sånn "kimono" vi kan bruke her på hotellet. Nå skal vi snart ut en tur å se oss litt rundt omkring her i byen. Jeg må bare ordne meg litt først, så jeg avslutter innlegget her. Vi blogges senere!

• 6 kommentarer
  • Day 4 - K-Pop Museum

• 13.07.2017 kl.10:28

Heiia der borte i Norge!

Akkurat nå ligger både jeg og Isabella i hver vår seng her på hotellet og slapper av litt før vi skal ut igjen. Det er jo så mye å se her i Seoul, men for lite dager å bruke. Det som sto på planen i dag var å besøke K-POP museumet som lå et stykke unna hotellet, så det var dit vi dro i dag morges. For dere som ikke vet hva K-POP er, så er det popmusikk som er sterkt knyttet til Sør-Korea. Isabella er en stor fan av musikken, og selv om jeg ikke er så godt kjent med den typen musikk, var det gøy å se hva Korea har å by på av forskjellige artister. Etter vi var på museet gikk vi litt rundt omkring i gatene og kom til en gate som var dedikert til K-POP. Isabella var jo "i himmelen" da hun så alt dette, haha!

En annen ting jeg har fått med meg mens jeg har vært her på besøk er at jeg er helt håpløs på å snakke engelsk med folk fra Korea. Joda, det er jo ikke så rart at jeg ikke forstår koreansk og koreanerne ikke forstår så mye engelsk, men det er jo så flaut når jeg står der og ikke skjønner en dritt av hva de andre sier når de prøver å snakke til meg og jeg må si "what? I'm sorry, what?" flere ganger. De fleste her kan snakke noen få setninger på engelsk, men ikke nok til at jeg forstår hva de sier. Et eksempel er det som skjedde nettopp. Det var ei som jobbet på hotellet som banket på og skulle gi oss mer isbiter og litt vann. Jeg tenkte med en gang, "å, kanskje hun er her for å rydde rommet?" Men nei det var ikke det hun ville, så da sto jeg og hun der i døren og så på hverandre, litt usikker på hva vi skulle gjøre, huff. Jeg ble jo så flau og prøvde å fortelle henne at vi skulle dra snart så da kunne hun komme å rydde, mens hun snakket til meg på koreansk og ville bare vær snill og gi oss litt vann. Tilslutt kom Isabella og reddet meg fra situasjonen, for hun forstår en del koreansk. Jeg følte meg SÅ dum vet dere, huff altså. På tide å lære seg litt koreansk...

• 13.07.2017 kl.10:28
  • 0 kommentarer
  • Day 3 - Gyeongbokgung Palace

• 12.07.2017 kl.07:19

I dag har vi besøkt et stort palass og vi kom akkurat i tide til å se soldater som marsjerte forran slottet med store flagg og spilte på trommer. Selv om det var utrolig varmt og lufta var fuktig, så var det en fin opplevelse å få se alle de fine bygningene. I tillegg fikk vi også se mange koreanere som gikk i kjempe fine kjoler rundt omkring i området. Det lignet nesten litt på den norske bunaden, bare at fargene og detaljene var annerledes. Tror det er mulig å få leie en slik kjole en plass i byen, så kanskje jeg skal prøve en slik kjole? Haha. Uansett, nå har vi nettopp vært i badebassenget her på hotellet, og skal, om ikke så lenge, dra på et kjøpesenter. Jeg har så smått begynt å kjøpe bygaver til familien, men skal se etter noen flere ting jeg kan ta med meg hjem til Norge. Koreansk godteri er selvfølgelig en ting jeg må ha med meg for det er så mye forskjellige og rare smaker som vi ikke har hjemme. Men nå må jeg skifte ut av bikini'en før vi drar ut, så vi snakkes!

• 2 kommentarer
  • Day 2 - Namsan Seoul Tower

• 11.07.2017 kl.07:26

Heii! En kjapp oppdatering før vi drar ut på sightseeing igjen. Så langt i dag har jeg vært oppe i et tårn som heter Namsan Seoul Tower som ligger ikke så langt unna hotellet vårt. Vi måtte ta en gondol som dro opp en taubane for å komme oss til bygningen og selv om det så litt risikabelt ut gikk det helt fint. Stakkars Beth, moren til venninnen min, var litt nervøs for å dra så høyt opp, men hun var fornøyd da vi kom fram. Da vi kom til toppen av fjellet der hvor tårnet var så vi at det hang låser overalt på gjerdene fra turister som hadde vært der før oss slik som du kan se på det første bildet over her. Det var også et par soldater, så det ut som, som sto å voktet et gjerde. Jeg vet ikke om de var soldater, men de hadde på seg noen spesielle uniformer så jeg og Isabella tok ihvertfall bilder med dem, haha! Vi to fikk også dra opp i tårnet mens Jim og Beth ventet på oss nede. Utsikten fra så høyt oppe var virkelig fantastisk og mange bilder ble tatt. Et av bildene jeg tok kan du se rett over her. Nå snart skal vi, som sagt ut, dra på sightseeing igjen for å se på et gammelt slott. Beklager hvis innlegget her er dårlig skrevet, jeg måtte skrive det i en hast for vi skal ut døren nå. Vi sees!

• 2 kommentarer
  • Toalett med fjernkontroll??

• 10.07.2017 kl.14:08

Tid i Sør Korea - 20:44

안녕하세요!

Eller for dere som snakker norsk der hjemme, betyr det - hei! Nå er vi på hotellet vårt her i Korea. Vi har fått dusjet og slappet av litt og skal snart legge oss. Da vi kom fram til Korea i halv fire tiden, ble vi litt skuffet av å se at det hølje regnet, skulle gjerne ønske det hadde vært litt mer solskinn, men jeg tror kanskje vi var så uheldige å kom akkurat når det er regnsesong her i landet... Været ble ikke noe bedre da vi dro ut for å spise middag for noen timer siden. Det pøs regnet og foreldrene til Isabella ville spise inne på hotellet, men hun var fast bestemt på å se om vi fant en restaurant i byen. Så dermed dro vi ut i regnet med et par paraplyer over hodene våre. Isabella og jeg bare lo mens vi gikk for vi skjønte begge to at dette egentlig ikke var en god idé. Skoene våre ble så våte, men vi brydde oss ikke. Jim og Beth derimot var ikke i godt humør, haha. Da vi endelig fikk litt mat i oss ble alle i litt bedre humør. Nå er vi, som sagt, på hotellet igjen. Før i dag fant vi ut at toalettet vårt har en fjernkontroll! Vi ble først stående der som et par spørsmålstegn for det er masse forskjellige knapper man kan trykke på og alt er på koreansk så vi måtte lete en god stund etter den riktige knappen som trekker ned. Who knows hva de andre knappene gjør? 😲

• 10.07.2017 kl.14:08
  • California ➳ Sør Korea

• 09.07.2017 kl.18:00

Tid i California - 08:00

Når dette innlegget publiseres på bloggen min er jeg på flyplassen og kanskje allerede i flyet på vei til Asia. Vi må stå opp veldig tidlig i dag for å ha litt god tid før vi skal reise fra California. Derfor skriver jeg dette innlegget mens jeg sitter her i senga på hotellet, dagen før vi reiser. Flyturen tar hele tolv timer så jeg håper at flyselskapet har noen gode filmer å tilby slik at jeg ikke kjeder meg ihjel i de lange timene. På turen hit fra New York hadde jeg ikke film å se på siden det var bare de som hadde first class som fikk det, men heldigvis sov jeg de fire timene det tok å komme hit. Det blir en laaang flytur ja, så jeg håper jeg holder ut. Forhåpentligvis blir det verdt det når jeg endelig kommer fram? Jeg får ikke blogget noe mer før jeg lander i Sør Korea, men skal oppdatere dere så snart jeg får muligheten til det.
    Vi snakkes, klem

• 09.07.2017 kl.18:00
  • 0 kommentarer
  • Day 2 - California

• 08.07.2017 kl.22:18

Tid i California - 13:00

Hei hei dere! Akkurat nå sitter jeg i senga på hotellrommet og slapper av litt etter å ha vært ute å sett litt rundt omkring i California. Så langt i dag har vi vært å spist frokost på samme plassen som i går. Vi har også vært på en keramikk utstilling fordi foreldrene til venninna mi skulle kjøpe noen skåler de hadde lyst å ha med seg hjem. Det var så utrolig varmt ute og jeg kjente at jeg ble skikkelig slapp av å stå der i varmen, men heldigvis var vi ikke ute så altfor lenge. Etter vi var på utstillingen dro vi til "Standford University", et privat universitet som ligger her i området. Jeg tror Isabella har planer om å komme hit å studere når hun blir ferdig med skole i Houston, Texas. Det var et utrolig fint område og det var nesten som om jeg kunne ha tenkt meg å kommet hit å studere selv. Who knows, kanskje det skjer? Nå snart skal vi ut på byen igjen for å se etter noen joggesko, også skal jeg innom et par butikker. Så vi sees!

• 10 kommentarer
  • California - Half moon bay

• 08.07.2017 kl.01:43

Tid i California - 16:15

Nå er jeg i California! Jeg fikk ikke tid til å blogge før jeg dro fra New York i går, men altså det som skjedde var at jeg tok et fly fra New York sammen med faren til venninnen min fra USA og kom fram til hotellet når klokken var litt over 6 på morgenen i norsk tid. Gjett om jeg var trøtt da jeg endelig kom fram... Jeg fikk sove litt på flyet hit, men da jeg endelig fikk lagt meg til å sove i en ordentlig seng, sovnet jeg som en stein, haha. Så i dag da vi var å spiste frokost spiste jeg ferske pannekaker med blåbær og lønnesirup til frokost og etterpå dro vi til en bukt som heter "Half Moon Bay". Der var vi i cirka 2 timer og slappet av og solte oss. Det var så utrolig kaldt ved sjøen fordi det blåste sånn så det ble ikke så mye bading på oss da, men jeg tror planen er å dra å bade i bassenget her på hotellet om ikke så lenge. Jeg vet det er midt på natten hos dere der borte i Norge, dessverre fikk jeg ikke lagt ut innlegget mitt før nå. Dere får ha en god natt søvn videre så blogges vi igjen snart

• OSL ➳ NYC

• 06.07.2017 kl.10:31

Nå har en stykk nervøs jente kommet seg til gaten sin og venter på å få gå på flyet. So far so good. Herregud, jeg var så stresset når jeg skulle gjennom sikkerhetskontrollen og  passkontrollen her i Oslo, men det gikk helt fint, haha! Hjertet mitt banket så fort og jeg kjente at hendene mine skalv litt, men nå har jeg fått slappet av litt så jeg er ikke så nervøs lenger. Jeg gleder meg så ekstremt til å møte vennene mine, New York here I come! Jeg husker bare da jeg og venninnen min Isabella satt å snakket om hvor hun skulle i sommer da hun var på besøk hos oss. Hun snakket om å dra til Korea og Japan sammen med familien. Så sa hun at det hadde vært kult om jeg hadde blitt med på reisen, og nå sitter jeg her på vei til USA for å møte henne og bli med på turen, whaaat.

Ja, men jeg tror vi skal gå på flyet snart så jeg avslutter innlegget her, men vi sees når jeg kommer fram. Byeee